Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waardoor kun je cranberries vervangen?

In een Friese runderstoof heb ik 100 gram cranberries nodig, maar die zijn er momenteel niet volgens de supermarkt. Helaas.

Waardoor kan ik ze dan vervangen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
12.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Je kunt ze vervangen door rozijnen.
Maar er zijn wel degelijk gedroogde cranberries te koop hoor. Ook nu! Het ligt bij de bakproducten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cranberry sap,uit een flesje misschien
C1000 verkoopt trouwens cranberries ligt bij ons bij de verse groente.
Succes met de stoofpot.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het voor runderstoof is kun je het ook vervangen door een beetje cranberriesap. Dan doe je er wat minder bier (of andere vloeistof) in, zodat het niet te nat wordt en krijg je wel cranberriesmaak.

Toegevoegd na 1 minuut:
De reactie hierboven stond er nog niet toen ik aan het typen was.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ook een paar lepels cranberriecompote erdoor doen. Vaak is die nog wel te koop in de supermarkt.
Bij ons staat hij bij AH bij de appelmoes ed. Soms liggen ze ook gedroogd bij de bakspullen. Als je 50 gr. gedroogde cranberries of veenbessen weekt in wat cranberrie- of appelsap heb je ook 100 gr.cranberries. Je kunt evtl. rozijnen nemen, maar dan geen sultana's want die zijn te zoet.
(Lees meer...)
amc
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding