Welke curry is scherper, de rode of de groene?

Thaise curry rood groen acherper

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
13.5K

Antwoorden (2)

Groene curry is scherper dan de rode.

Toegevoegd na 35 minuten:
Lees de reacties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het over de hoeveelheid capsaïcine hebt, dan maakt het geen verschil. Een groene peper is een niet rijpe rode peper. Echter, rode peper heeft een zweem zoet en zacht over zich en dat maakt de smaak lichter, maar even heet.

Doordat de groene peper eigenlijk niet rijp is, is hij van nature wat wranger van smaak. Gemengd met de capsaïcine geeft het een scherper gevoel in de mond.