Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe werkt een professionele popcornmachine?

Daaruit komt heerlijke gezoette (caramel) popcorn.
Bovenin zit een bak, daarin gaat vast iets van olie, (speciaal?)suiker en mais. Ik hoop dat iemand het weet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Hierbij een bijzondere duidelijke uitleg aangaande de werking van een professionele popcornmachine, geschreven door Emma. Meer informatie op www.ciao-shopping.nl/Schott_Efbe !

Ja, hoe gaat dat popcorn maken nou in z'n werk? Het is vrij simpel. De stekker gaat in het stopcontact, en je zet de machine neer. Vervolgens neem je een handje maïs (gewone gedroogde maïskorrels, verkrijgbaar in bijna elke supermarkt) en die gooi je door de trechter. Vervolgens zet je de machine aan de achterkant met een simpele knop aan. En dan, na een minuut of twee, beginnen de maïskorreltjes te poppen. Het gevolg is dat de popcorn ongelofelijk in het rond gaat vliegen, en dat je er eigenlijk wel een bak voor moet houden. Dat is soms wel lastig, bij mij schiet de popcorn mijn hele kamer door. En dat is alles. Na 4 minuten is alle popcorn wel klaar, en kun je lekker gaan eten. De machine wordt aan de buitenkant soms best een beetje warm, dus je moet wel oppassen voor je vingers.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding