Kleurstof aan het beslag toevoegen. (wel voedselkleurstof als je wilt dat de mensen het overleven)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja. iets anders kan ik me niet voorstellen,
goed antwoord =)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is in heel veel plaatsen te koop.
Hierbij een site met alle plaatsnamen. Bronnen:
- http://www.genysoeteman.nl/adressen/
Met voedingskleurstof.
Al kan ik me voorstellen, dat je blauw misschien via een bevriende warme bakker moet proberen te regelen - AH en aanverwante ketens zullen dit waarschijnlijk niet in de schappen hebben staan....
Voor een nog versterkter effekt zou je bosbessen door het beslag kunnen roeren : ziet er beslist nóg woester uit, met die donkere bessen in het blauw!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toko's hebben soms wel blauwe kleurstof.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In mijn polderdorp zijn (helaas....) geen toko's - bedankt voor de tip, Hippo en stippel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind bosbessen geen slechte tip. De blauwe kleurstof is een kunstmatige kleurstof. Het nemen van natuurlijke ingredienten is wel beter. Helaas wordt het van bosbessen meer paars dan blauw.
Zoals al eerder geantwoord: met voedingmsiddelen-kleurstof. Blauw is niet echt een standaard kleur, maar bij de meeste toko's kun je het wel krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou eventueel ook lavendel kunnen gebruiken (wordt je cake wel iets paarser), geeft een aparte lekkere smaak en het is weer eens iets anders. Ong. 2 eetlepels lavendelbloem door het beslag heen mengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
idd kleurstof toevoegen zit in een pipetje of buisje (dit is lopend maar begin 1st met 2 a3 druppels want dit word snel felkleurend) je kan dit normaal wel vinden in de gewone winkels colruyt delhaize,gb,je kan ook eens aan je bakker vragen of hij zo geen buisje te veel heeft ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of natuurlijk: met blauwe druivensap
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn globaal twee mogelijkheden:

Je gaat naar een winkel voor taartdecoratie of een gespecialiseerde kookwinkel (Duikelman, Koopunt, Cook & Co) en koopt daar kleurstof. Ook vaak te krijgen bij de indo toko.

of...

Je perst een paar smurfen uit en doet die op het laatst door het beslag.