Ik zoek een simpel, snel en erg lekker recept van een complete maaltijd die ik voor ong. 20 dagen voorraad kan maken (en invriezen)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.3K
Kimath
13 jaar geleden
Grote pot pastasaus maken! Kun je in no time spaghetti of macaroni op tafel zetten.

Het beste antwoord

Een grote pan goulash maken. De ene keer doe je er bouillon bij en heb je met stokbrood een lekkere maaltjdsoep. De andere keer kook je er rijst bij, pasta of gewone aardappels en groente of salade of aardappelpuree. Je kunt het zelfs in een ovenschaaltje doen , kaas erover even heet laten worden zodat de kaas smelt en alleen met brood eten. In een ovenschaal bedekt met zuurkool en daarop aardappelpuree enz.

Je bakt hiervoor rundvleesblokjes ( niet te klein gesneden)
in gedeeltes aan, nadat je ze eerst in een kom gemengd hebt met 1 eetl. karwij, 2 eetl.paprikapoeder,1 eetl. komijnepoeder en cayennepeper naar smaak.
Doe dit het liefst in olijfolie en zorg dat deze heet blijft.
Schep het bruine vlees in een schaal.
Doe wat olie erbij in de pan en bak hierin stukken uien, paprika's en pepertje als je van pittig houdt. Je kunt ook ipv paprika's puree maken van geroosterde paprika's uit een pot (of zelf roosteren en ontvellen).
Fruit alles 2-3 min. Roer er dan wat. runderbouillon, een scheut witte wijn en wat sherryazijn door. Voeg 500 gr. tomatenpassata, 500 gr. ontvelde, ontpitte tomaten, 2 laurierblaadjes en 3 takjes tijm eraan toe. Breng alles aan de kook. Zet het vuur laag en doe er het vlees bij en 2 aardappels in blokjes. Laat alles zonder deksel 1 uur pruttelen. Roer af en toe en voeg soms wat bouillon toe.
Proef en kruid zonodig wat na. Lekker is het ook om hem als soep te eten met 1 lepel zure room er bovenop in je kom.
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Lasagne!
Makkelijk in grote hoeveelheden te maken: met een ruime ovenschaal heb je al snel per ovenschaal genoeg voor 6 porties!

Nodig:
-Gehakt (voordeelpakket)
-Groentepakket (met prei, uit, wortel, courgette, aubergine, wat je maar wilt)
-Pastasaus (grote fles/pot)
-Bechamelsaus
-Lasagnebladeren

Recept staat op de pakjes lasagnebladeren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
macaroni je kan al snel voor 8 personen maken in 1uurtje misschien wel minder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stamppotten met boerenkool of hutspot of bruine bruine bonen, alles met spekjes. Opgebakken nog lekkerder dan vers uit de pan. Stamppot rauwe andijvie zou ik niet invriezen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een lekkere maaltijdsoep,boordevol groenten,snel klaar,in grote hoeveelheden te maken en alles wat je nodig hebt zit er in.

Aziatische middernachtsoep:

Ingrediënten voor 6 personen:
* 2 uien,fijngehakt,
* 2 tenen knoflook,fijngehakt,
* 1 flinke prei,in dunne ringetjes,
* 1 rode paprika,in blokjes,
* 1 groene paprika,in blokjes,
* 1 gele paprika,in blokjes,
* 2 eetl olie,
* 600 g rundergehakt,
* zout,
* lekker veel versgemalen zwarte peper,
* 1 opgehoopte theel zoete paprikapoeder,
* 1 groot blik gepelde tomaten ( 850 ml),
* 3 theel suiker of een scheut gembersiroop,
* 1 liter warme groentebouillon,
* 2 volle theel sambal oelek,
* 400 g tauge,goed afspoelen,
* 2 eetl fijngehakte bladpeterselie.

Tauge kun je beter niet invriezen,dus voeg die pas toe wanneer je de soep na het ontdooien opnieuw verwarmt.

Ook nodig:hele grote soeppan.

Verhit de olie in de pan en bak hierin het rundergehakt aan.
Voeg de uien en de knoflook toe en bak deze 2 minuutjes mee.
Doe de blokjes paprika en de preiringetjes erbij,bak even mee en breng op smaak met zout,veel versgemalen zwarte peper en de paprikapoeder.
Voeg de gepelde tomaten toe inclusief het sap,maak ze wat kleiner met behulp van een houten lepel,doe de suiker of de gembersiroop erbij en schenk er de warme groentebouillon over,roer goed door elkaar.
Laat de soep 3 minuten pruttelen op een laag vuur,roer de sambal oelek erdoor en laat nog 2 minuutjes zachtjes koken.Proef en breng zonodig op smaak met wat zout en versgemalen peper.
Af laten koelen en invriezen,of maak de soep helemaal af zodat je hem direct kunt opdienen.
Doe er dan in de laatste minuut van de kooktijd de tauge bij en laat deze even mee verwarmen.Bestrooi de soep met de fijngehakte bladpeterselie.

Lekker met warm stokbrood,Turks of Marokkaans brood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gevulde koolrolletjes,
je maakt het gehakt op smaak als gewoonlijk
je pakt de swavoikool doe je 1 bladje eraf
vul die met het gehakt dicht rollen vastbinden klaar
2 pakken gehakt en 2 kolen kom je uit op 40 rolletjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rijst,hamlapjes,1 blik persikken,uitjes,tomatenpure,soja saus.Je kook de rijst,bak de hamlapjes en snijd deze in stukjes,doe de persikken met de sap uit het blik in een pan met de tomatenpure( twee kleine blikjes) en vervolgens doe je de soja saus er door(half flesje)Als het vlees bijna gaar is doe je de uitjes er bij.De rijs en het vlees moet je niet in de pan bij de perzikken en tomaten,en het sap doen .De rijst en het vlees doe je eerst op de borden,en dan doe je de rest er over.je krijgt dan een saus van persikken en tomaten en soja saus ,dit is erg lekker.Het lijkt misschien in gewikkeld,maar het is zo klaar en je kunt dit goed bewaren,en is ook heel goedkoop.