hoe maak ik deeg voor bapao?

welke ingredienten en hoeveelheden moet gebruiken ?

Toegevoegd na 2 minuten:
welke ingredienten moet ik gebruiken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
3K

Antwoorden (2)

bapao
Brood,
Ingrediënten: 1000 gram bloem + 40 gram gist of13 gram gedroogde gist
+ 10 gram zout + 400/500 ml lauwe melk + 1 ei + 150 gram suiker
Vulling
150 gram uien 3 teentjes knoflook 300 gram prei 300 gram half om half … Lees verder »
http://www.smulweb.nl/recepten/&query=bapao

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier nog een:
250 gram patentbloem,
20 gram verse of 1 zakje gedroogde gist,
0,5 deciliter lauwwarm water,
1 deciliter lauwwarme melk,
1 eetlepel witte basterdsuiker,
mespunt zout

http://www.recepten.net/recept.html?recept=bapao

En als je een Chinese toko in de buurt hebt, koop dan
Bapao meel (bloem voor Chinese broodjes)
Ook wel:
Bapao meel, baozi-meel, Bapao wheat starch, meel voor Chinese broodjes, laag gluten meel , bāofěn 包粉, dī jīn miànfěn, 低筋面粉

Wat is het?
Eigenlijk gewoon tarwemeel zoals we dat ook bij de supermarkt kunnen kopen, maar deze is extra fijn gemalen, mooi wit gebleekt en heeft een veel lager gluten gehalte. Dat betekent dat resultaten veel luchtiger, zachter en fluffy-er zijn dan wanneer je gewone bloem zou gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deeg;
500 gr. bloem,
20 gr. verse gist of 10 gr. gedroogde,
3 eetl. suiker,
2 kleine theel. zout,
250 ml. lauw water
1 ei.

Als je een broodbakmachine hebt, kan je hierin het deeg perfect kneden en laten rijzen, zo niet dan zal je het deeg met de hand even goed moeten kneden.
Is het te compact, doe er dan evtl. nog wat melk (tot 50 ml.) bij.
Laat het deeg dan 1 uurtje rijzen.
maak alvast kleine stukjes bakpapier klaar waar je de broodjs op kunt zetten in de stoompan of - mand. Doe je dat niet dan blijven ze plakken in de stoompan of als je ze verplaatst , zakken ze in.
Na het rijzen verdeel je het deeg in 10-14 stukken, ligt eraan hoe groot je ze wilt hebben (wil je de helft maken, neem dan de helft van de ingrediënten).
Rol de stukjes apart uit, evtl. wat bloem strooien want het is plakkerig deeg, zet er een lepeltje vulling op in het midden en maak het bolletje dicht evtl. met wat water.
Het is even een kwestie van uitproberen hoe dik je het moet uitrollen.
Is het deeg te dun dan komt de vulling eruit tijdens het rijzen of stomen en te dik smaakt teveel naar deeg. Even opletten dus.
Leg de dichtgemaakte kant onderop , dat ziet er mooier uit.
Laat ze nog een kwartiertje narijzen op een niet té warme plaats, anders rijzen ze te snel. Dus niet in de zon of op de verwarming.
Nu kan je de broodjes stomen en zet een stuk of 3 in de stoompan/-mand want ze zetten uit. Na 20 min. zijn ze gaar!

Voor de vulling kan je goed een restje nemen van rendang, pangang of what ever je toevallig overhebt van een oosterse maaltijd.
Vulligoptie;
250 gr. gehakt (maakt niet uit welke soort)
1 ui, 2 t. knoflook, beetje zout, 2 el. bruine basterdsuiker, ½ tl. ketoembar (korianderpoeder) geraspte verse gember of djahé (gemberpoeder)
½ tl. djinten (komijnenpoeder) evtl. geraspte wortel en gesnipperde prei erdoor.
Alles even rul bakken in wat arrachide- of zonnebloemolie.
amc