Er in kleine stukjes gesneden geschilde aardappel in doen en een tijdje mee laten koken. Die stukjes zuigen zout op.
Amadea
7 jaar geleden
Je kunt of een aardappel (doormidden snijden) in de soep doen, of een paar stukken brood. Ze doen allebei hetzelfde , namelijk het zout opnemen , daarna is de soep beduidend minder zout.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verdunnen met water en extra kruiden of lichte zoutloze bouillon....proef steeds en voeg steeds kleine beetjes toe. Het kan namelijk zijn dat er teveel vocht is verdampt en dit maakt de smaak zouter.
Ook kan je er wat zetmeel aan toevoegen in de vorm van een geschilde aardappel, noedels of rijst. Hierdoor wordt de soep wat dikker en kan je wat meer water toevoegen om hem te verdunnen. Laat je een aardappel meekoken, dan moet je die er wel uithalen en wat extra water toevoegen. Hij neemt namelijk veel vocht op én een deel van het zout. Daarna is het ook lekker om versgehakte peterselie toe te voegen...dit neutraliseert de smaak eveneens.
amc