Zet een bakje water in de vriezer, en na een tijdje wordt het vanzelf ijs.
bamibal
13 jaar geleden
Bedoel je roomijs of sorbet-ijs? Daar kun je het beste voor kijken op receptenwebsites. Het wordt gemaakt van ongeslagen slagroom en veel suiker, of water, vruchtensapjes en veel suiker, en dan is het een kwestie van in de vriezer zetten en heel vaak roeren. Er bestaan ook machines die het afkoelen en het roeren voor je doen, zoek maar eens op ijsmachine.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt er van af waar je bent en in welk jaargetijde.
Mocht je op dit moment op Antarctica zitten, zet dan gewoon een bakje water buiten.
En anders wacht je weer op een nachtvorstje.

Oh ja, vergeet de vriezer ook niet, is wel zo handig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Roomijs maak je door slagroom, melk en vruchtenpuree te bevriezen, waarbij je het zoveel mogelijk roert. Als je een mechanische ijsmachine koopt, moet je de container eerst 24 uur in de vriezer koelen, zodat hij koud genoeg is om de ingrediënten een goed uur zover te koelen, dat het ijs wordt. Een motortje zorgt dat een soort mixer het mengsel goed roert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ijs met een smaakje mixen en in de vriezer doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
water in de friezer zetten en je hebt ijs =)