Mijn hete kip is te heet! Kan ik daar nog iets aan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
5.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is ook een reactie en geen antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar helpt geen yoghurt aan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou een koelkast aanraden :)

Antwoorden (15)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
XD jha wou ik ook net zeggen XD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach, sommigen weten wat het woord 'heet' betekent, anderen niet...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat ook, en sommige hebben geen humorXD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ je hebt aan een kant wel gelijk..
kokosmelk erdoor heen als je het met een sausje hebt gemaakt. Een klein beetje suiker wilt ook helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
prima tips! +
niet echt aan de kip zelf....
serveer er brood bij, dat neutraliseert peper.
en rijst, dat neutraliseert ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Smeer een beetje honing over de kip uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog zo'n portie maken, maar dan zonder "hete", alles door elkaar mengen, en het is al de helft minder heet;-) Wat je teveel hebT, kan je altijd nog invriezen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie tip!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij ben jij een hele goeie kok?
flyingcrow
13 jaar geleden
Hele goeie tip!+
ui even in de saus en kip leggen..
ui absorbeert zout en ander spijzen ..de enige manier om te neutraliseren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat ui zo absorberend werkt, wauw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ..mijn man is kok en die zal het wel weten..
bruine suiker toevoegen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een scheut yoghurt erdoor (de smaak verandert dan wel!), of een komkommersalade erbij om te blussen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt bastersuiker, koriander, kokosmelk, creme fraiche of wat yoghurt gebruiken om het geheel wat minder pittig te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, aan die te hete kip kan je niets meer doen. Je kunt een 'peperheet' gerecht zachter maken door er kroepoek en/of of rijst bij te serveren. Dat koelt wat 'af'.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bruine suiker toevoegen , afspoelen met water of een beetje melk toevoegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het hebt over stukjes kip in een sausje, kun je een deel van de piperine (de scherpe stof uit o.a. rode pepers) laten absorberen door een geschilde aardappel.
Wist je dat die aardappel en de rode peper familie van elkaar zijn?
Dus: aardappel schillen, in het sausje, een half uurtje laten trekken, af en toe roeren, en het zal een stuk milder zijn. Dan kun je morgen een lekker recept maken met pittige aardappel ;)
Het voordeel van deze methode boven yoghurt e.d.: de smaak verandert verder niet.

Wanneer je een hele kip hebt gebraden wordt het lastig. De enige manier om hem dan nog "af te koelen" is afspoelen onder de kraan, en nog even terug de oven in.

suc6 ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
suiker toevoegen neutraliseert de peper.
of de volgende keer minder peper gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
veel melk drinken of een beetje zoetige saus er overheen doen bijv. zoetige loempia saus