Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Ja hoor, zal best wel smaken!
Je 2 soorten pakken fondue-kaas, de een is enkel kaas (soms diverse soorten, met soms wart kruiden) waar je nog vocht (wijn of water) en de ander is een kant en klare mix die je alleen maar hoeft op te warmen. De laatste smelt waarschijnlijk meer uit en dan wordt je pizza heel nat. Dit kan ook wel lekker zijn hoor.
Als je een pak van het laatste soort hebt, zou ik het spaarzaam gebruiken.

Wil je het graag gebruiken maar je weet niet waaraan, maak dan eens een kaassoep! Liter water, peper, halve prei, eetlepel mosterd, teentje knoflook (even 10 min. doorkoken) en je pak kaas toevoegen en klaar! Afmaken met een handvol ringetjes bosui of bieslook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

KUNNEN wel. In principe kan elke soort kaas. Aanbevolen wordt toch om bv mozzarella te gebruiken, omdat die makkelij ksmelt, en niet zo makkelijk vet lost laat.
Persoonlijk maak ik mijn pizza meestal met een mix van Gouda, MOzzarella & een zwitserse scherpe kaas. Gaat prima.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben bang dat dat niet zal lukken, omdat het te vloeibaar is en waarschijnlijk van je pizza afloopt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En in kaasfondue zit ook een bindmiddel om de fondue mooi egaal te maken. Ik denk dat dat in de oven de smaak er niet beter op maakt!
Dat gaat een enorme kliederboel worden als je het mij vraagt.Kaasfondue moet je geregeld goed roeren omdat anders de kaas zich gaat scheiden van de vloeibare bestanddelen,dat wordt een beetje onmogelijk wanneer je pizza met kaasfondue en al in de oven staat.Het vocht zal eruit lopen en de kaas volledig uitdrogen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vast wel, als je maar eerst fondue in een pan maakt, en die over de pizzabodem schenkt, De kaas dikt in de oven wel verder in.
Misschien doe je een fabntastische ontdekking!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
natuurlijk kan dat.... probeer het dan weet je of t ook lekker is
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding