Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik een varken aan 't spit heb, hoe moet ik het dan afsnijden? En moet ik bijvoorbeeld eerst de poten of het vel verwijderen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
3.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

een varken bedoeld voor het spit heeft alles er nog aanzitten maar is van binnen "leeggehaald"(sorry voor de woordkeuze) traditioneel houd je de huid intact (behalve op de buik dus) maar gevild zie je ook.. voordeel van met huid is voorkoming van uitdroging en verbranding van het vlees.. het beest moet nl nogal n tijdje hangen om te garen.. vet laten zitten, niet opeten.. lever niet weggooien maar voor op brood, nou ja, je snapt het hopelijk :) Hoe je het vervolgens op eet dat is... tja, ik zou als ik jou was de mooiste stukjes voor jezelf houden, hoewel dat wel erg veel vlees is voor 1 avond :)huid eraf, mes erin en de Neanderthaler uithangen, dat is een beetje het idee ervan! hihi :) groetjes, Nikita
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding