Wat voor groenten is lekker bij kip en rijst?

Toegevoegd na 11 minuten:
de groente gaat apart.

13 jaar geleden
in: Koken
76.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welke niet? Kip en rijst zijn beide behoorlijk neutraal, ik denk dat je moeite moet doen om een groente te vinden die er niet bij kan.

Het beste antwoord

Ligt er aan hoe je de kip hebt klaargemaakt, maar ik ga er vanuit dat je meer iets in de makkelijke hoek zoekt sinds je anders wel een culinaire receptje had opgezocht :P

Probeer snijboontjes met de conimex mix voor sajoer boontjes. Echt een aanrader en makkelijk te bereiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (21)

Sperziebonen, peultjes, groene erwten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
erwtjes en worteltjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spitskool.
Ik heb zelf een keer deze gemaakt, die was erg lekker: http://www.ah.nl/recepten/recept?id=673120
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewokte snijbonen. Ga ik toevallig vanavond maken.
Rijst, kip en gewokte snijbonen.

Snijbonen fijn snijden
1 rode paprika in reepjes van 2 cm.
2 teentjes knoflook
1 gesnipperde ui
zout peper, djahé en smbal brandal of manis

Wok olie in de wok doen en goed verhitten. De gesnipperde ui kort glazig wokken en daarna de knoflook erbij doen. Dan de snijbonen en paprika en de kruiden erbij doen en op hoog vuur goed wokken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Witte bonen in tomatensaus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Komkommersalade is erg lekker bij kip en rijst!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat ik zelf heel lekker vind is sperzieboontjes in de wok met een beetje ketjap en suiker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
doperwten ,eventueel met appelmoes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kip, patat en appelmoes....sorry moest ik even aan denken..kinder voor kinderen liedje..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar kun je zo ongeveer elke groente bij doen.
Mijn vaste 'ik heb geen tijd'-recept is: kipfilet bakken met wat kerriepoeder, rijst koken, erwten (uit een pot) opwarmen, kerriesaus erbij ;-)
Als je de kip klein snijdt, zou ik de groente wat grover houden, zodat je wel wat 'beet' hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Paksoi met satesaus, hmmm met een schep sabal!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gesneden spitskool bakken met bakboter (niet te weinig) en er aromat doordoen. Zo klaar en erg lekker vind ik.
13 jaar geleden
Ijsbergsla met stukles tomaat, komkommer en hardgekookte eieren.
Bleekselderijsalade met gepelde mandarijntjes en ravigottesaus
13 jaar geleden
Snijbonen, ui, courgette, paprika, knoflook en champignons roerbakken (in die volgorde) en dan (zwarte) peper, bieslook en oestersaus toevoegen.

Dan krijg je kip met rijst en tjaptjoy.

(Roerbak de snijbonen minstens 4 minuten voordat je de rest toevoegt.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de kip samen bakt met wat champignons, met wat ketjap, op het laatst taugé toevoegen, zodat die nog wat knapperig blijven.. Dat serveren met de rijst :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paprikas, courgetten, auberginen, maïs, doperwtjes, sojascheuten, bambouscheuten, peultjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bak in het braadvet van de kipfilet champignons en uien lekker bruin. Snijd 3 grkleurde paprika's in stukken en 1 prei in ringetjes en doe bij de champignons en uien. Even meebakken. Je kunt nu ok de gebakken kipfilet erbij doen, wat sambal en ananasstukjes met wat sap. Deksel erop en op klein vuurtje even de smaken door de kip laten dringen.

Heb je gewoon een hele kip of bouten, dan kan je er allerlei groenten bij doen. Kip is heel neutraal van smaak.
Persoonlijk vind ik een salade er het lekkerst bij, maar ook roergebakken roosjes brocolli met champignons, waar je na het aanbakken een scheutje wijn, stukjes tomaat, Italiaanse kruiden en knoflook aan toevoegt, even opkoken en 15 min. met deksel op de pan even garen op een klein pitje, is er erg lekker bij. Evtl. met peper en zout op smaak maken.
amc
13 jaar geleden
broccoli sla en boontjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Al courgette geprobeerd? Njammie!!!