Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe maak je kip kebab zoals ik de kebabzaak?

Toegevoegd na 34 minuten:
Ik bedoel echt het vlees (platte plakjes) voor ik een broodje kebab, dus niet de spiezen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
5.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik weet niet of het zo is als in de kebabzaak, maar dit vind ik een erg lekker recept. Het oorspronkelijke recept gaat uit van lamsbout, maar ik heb het zelf met kipfilet gemaakt en dat ging ook prima:

1 ui
beetje olijfolie
sap van een halve citroen
500 gram kipfilet, in kleine blokjes
2 tenen knoflook, uit de pers
3 dl yoghurt
klein blik ontvelde tomaten
cayennepeper (facultatief)
vleespennen of stokjes

Rasp of pureer de ui. Meng met de olie, citroensap, zout en het vlees. Laat zolang marineren als je tijd hebt, maar niet langer dan 2 uur. Roer de helft van de knoflook door de yoghurt en zet weg. Pureer de tomaten en doe er de andere helft van de knoflook bij. Verhit in een pan en laat 10 minuten zachtjes pruttelen. Breng op smaak met zout en, als je dat wilt, cayenne.

Rijg het vlees aan pennen. Verhit een grilplaat en rooster het vlees. Draai het regelmatig om. Serveer rijkelijk overgoten met de koele yoghurt en de warme tomatensaus. Geef er Turks brood bij.


Een andere tip: loop de kebabzaak in, prijs de kok met zijn heerlijke eten en vraag het recept ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze hebben daar het vlees op een grote ronddraaiende spies staan, en snijden er rondom steeds met een scherp mes van die dunne plakjes af. Dat zal heel lastig snijden zijn van bv een stuk kipfilet dat op je aanrecht ligt...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding