iemand een recept voor popcorn met andere smaak?

vind popcorn wel lekker maar vraag me af of het ook goed
zou smaken zonder zoetigheid of zout.
Misschien kaassmaak of paprika...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
2.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap trouwens niet dat sommigen zoute popcorn lekker vinden... Volgens mij doen ze dat vooral om meer drankjes te kunnen verkopen, zoals in de bios :).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad, net als met die ontzettend zoute nacho's die ze hier in de bios verkopen.

Het beste antwoord

https://www.popcorn.nl/category/smaken

Hier kan je bijv. chocolade-, bosbessen-,caramelsmaken speciaal voor popcorn kopen.

Of; klont boter in de wok en een flinke scheut poedersuiker erdoor. Popcorn erbij en blijven roeren tot de popcorn een lichtbruin laagje heeft. Dan direct in een bak of kom doen zodat het niet verder bakt.

Honing erdoor of Zwitserse strooikaas.

Rooster eens in hete olie wat amandelen, cashewnoten, pinda's, doe er komijnenzaad en korianderzaad, wat cayennepeper en paprika bij en verwarm totdat alle geuren vrij zijn gekomen. Neem de pan van het vuur en strooi er ger. Parmesaanse kaas bij. Schep het mengsel dan op de popcorn. Lekker pittig.

Popcorn en zoute pinda's bij elkaar doen op een platte schaal in een laag.
Bruine basterdsuiker samen met schenkstroop in een pannetje doen, beetje zout, kaneel en wat water.
Aan de kook brengen, 2 min. onder goed roeren op zacht vuur laten pruttelen, van het vuur af en over de popcorn en pinda's gieten zodat alles ermee bedekt is. laten afkoelen en met een vork bijv. in hapklare brokjes breken.
Lekkere crunch!

Kruidensmaak; Boter in pan met geperste knoflookteen,1 el. gehakte tuinkruiden (basilicum,peterselie)2 theel.ger. Parmesaanse kaas en 2 el. pompoenpiten.

Hartige smaak; In een pan 1 theel. tomatenpuree mengen met 1 theel. mosterdpoeder,paar druppels tabasco, 1 theel. honing.Goed roerend aan de kook brengen op laag vuur en direct van het vuur halen.

Kerriesmaak; 1 theel. kerriepoeder mengen met 1 theel kurkuma, 1 theel.citroensap en 1 eetl. honing. Op laag vuur goed roerend aan de kook brengen en dan direct van het vuur nemen. Roer er dan 1 eetl. magere yoghurt door.

Doe de gepofte popcorn erbij zolang de mengsels nog warm zijn.
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Kaassmaak is lastig toe te voegen, omdat die niet in poedervorm verkrijgbaar is (op parmezaanse kaas na, maar dat blijft niet echt aan je popcorn zitten)
Maar probeer het eens met kerrie-poeder! Een aanrader, en zowel met zout te combineren, als met zoet! (klinkt raar, maar probeer het eens!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op Smulweb vond ik een popcorn recept met een andere smaak. Misschien eens het proberen waard? :)

Recept - Popcorn met smaakjes

Bereidingstijd: 10-20 minuten
Keuken: Internationale keuken
Smaak: Anders
Techniek: Bakken
Soort gerecht: Tussendoortje

Ingrediënten voor 4 personen
1 el. olie
1 el. dunne honing
2 el. Zwitserse strookaas
200 gr. popcornmais

Bereidingswijze
Doe de olie in een grote pan met een dikke bodem.
Strooi de popcornmais erbij en doe het deksel op de pan.
Verhit de pan tot middelmatige warmte.
Houd het deksel met een doek vast als de mais begint te poppen.
Zet de warmtebron uit zodra het poppen stopt.
Verdeel de popcorn over 2 schalen.
Lepel de dunne honing over de warme popcorn in de ene schaal, schud het een paar keer door en laat het afkoelen.
Strooi de kaas over de warme popcorn in de andere schaal, schud ook deze door en laat het afkoelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Popcorn naturel, dus niet met suiker of gezouten, vind ik lekker en is gemakkelijk te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Popcorn met een kleurtje.

Hartige popcorn kun je met kerrie of paprikapoeder een leuk kleurtje geven.

Bevat per 50 gram (gemiddeld)
190 kcal, 7 g eiwit, 2 g vet, 36 g koolhydr.

Bevat per 25 gram
95 kcal, 3 g eiwit, 1 g vet, 18 g koolhydr.

Ingrediënten - 2-3 eetlepels olie
- ½ eetlepel kerriepoeder, paprikapoeder of Mexicaanse kruiden
- 1 zakje maïskorrels, gedroogd
- zout

Bereidingswijze
Schenk 2-3 eetlepels olie in een braadpan en roer er ½ eetlepel kerriepoeder, paprikapoeder of Mexicaanse kruiden door en strooi er een laagje maïskorrels in. Zet het deksel op de pan en verwarm het geheel op matig hoog vuur. Wacht tot je geen geplof meer hoort. Strooi zout over de nog warme popcorn en serveer de popcorn in grote kartonnen bekers.

Tip: Voor liefhebbers van zoete popcorn bestrooi je de nog hete popcorn (zonder kruiden!) met (bruine) basterdsuiker.