Oliebollen zonder melk, hoe maak ik die lekker?

Vanwege een allergie kunnen we geen melk en eieren gebruiken. Ik heb een recept, op zich prima bol, maar zo smakeloos en niet bruin. Hoe kunnen we hem lekkerder krijgen, zonder rozijnen en appel puur de bol op zich. Ik zit te denken aan meer suiker maar wordt het daar wel lekkerder van?

Toegevoegd na 4 uur:
Recept nu:

250 gram bloem
2,25 ml lauw water
1 theelepel suiker
1/2 theelepel zout
10 gr verse gist of 1/0 zakje gistkorrels.

Gebakken in zonnebloemolie op 190°C

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
2.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de meeste recepten wel hoor: http://www.smulweb.nl/936243/koken/recept/Oliebollen

Het beste antwoord

flesje bier ipv water
geen idee of het werkt hoor
maar ze schijnen er weel beter van te gisten

Toegevoegd na 57 seconden:
en van de alcohol blijft weinig tot niets over
anneliez
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er zijn veel recepten zonder ei en melk, gewoon even speuren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wij maken nooit oliebollen met melk altijd met een pak voor oliebollen maken (bij de supermarkt) daar hoef je alleen lauwwarm water voor te gebruiken :)

succes ermee!

Toegevoegd na 31 minuten:
sorry, er zit weipoeder in (dus er zit een melkbestanddeel in) ik weet niet of je dat mag hebben maar anders is dit pak ook geen goed idee. super veel srry!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zou wat kaneel naar smaak kunnen toevoegen, naar mijn idee worden ze dan ook iets bruiner, en suiker vervangen door vanille suiker eet smakelijk