Wat zijn "Mung Bean Noodles" en waar kan ik deze kopen?

Onlangs in Thailand een kookcursus gevolgd. Al verschillende recepten hier thuis uitgeprobeerd.
Nu wil ik op oudejaarsdag de Loempia's gaan maken uit het kookschriftje dat we aan het einde van de cursus meekregen.

De meeste ingredienten heb ik met behulp van eigen kennis en internet wel bij elkaar kunnen harken (of beter gezegd: ik weet hoe ze in het NL heten en waar ik ze kan kopen). Alleen de Mung Bean Noodles... daar kom ik niet veel verder mee.

Dus vandaar deze vraag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
2.7K

Het beste antwoord

Wij kennen dat onder de naam "glas noedels"
verkrijgbaar bij de wat grotere supermarkt of de Toko.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hoe heet het?
Glasnoedels, glass noodles, laksa, so-oen, sohoen, soeoen, cellofaannoedels, beanthread noodles, vermicelli, glasvermicelli, fensi 粉丝

Wat is het?
Een noedelsoort, gemaakt van het zetmeel uit mungbonen (ongekiemde taugé). De noedels worden verkocht in bundeltjes en zijn dun, sprieterig en wittig transparant van kleur. Na te zijn geweekt worden ze zacht en doorschijnend en nemen behoorlijk in omvang toe.

Toegevoegd na 1 minuut:
www.worldlingo.com/ma/enwiki/nl/Cellophane_noodles - I
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij AH,zijn ze te koop.