Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat bedoelen ze met: gaar de drumsticks 20 min. in de kippenbouillon?

in een recept staat dat ik tien drumsticks moet laten garen in 375 ml kippenbouillon. maar wat moet ik dan precies doen? gewoon in een pan?
(ik moet ze daarna nog wel in de oven doen voor 15 min. op 180 graden)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
3.6K
ronron1212
9 jaar geleden
Garen is in een pan

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je doet de drumsticks in een pan waar 375 ml kokende kippenbouillon in zit, doe dit voorzichtig, liefst met een vleestang. Dat laat je ongeveer 10 minuten pruttelen, op matige temperatuur, daarna doe je de drumsticks over in een ovenschaal, giet de bouillon erbij en zet de schaal in de oven die voorverwarmd is op 180 graden en laat dit 15 minuten in de warme oven staan. Controleer kip altijd voor je het gaat eten, of het wel helemaal gaar is. Kip moet door en door gaar zijn. Verleng de tijd van voorgaren naarmate de kippenpootjes dikker zijn.
Eet smakelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vergeet dat recept , Neem een bakplaat, leg ze er op, peper en zout de drumsticks en stop ze in een voorverwarmde oven . Laat ze nu 30 minuten op 175 graden garen. Zo blijft je heerlijke kip botermals en droogt hij niet uit, en is hij zeker gaar !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding