Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik niet graag zure room gebuik, waardoor kan ik die dan vervangen als zure room voorkomt bij pompoen/knolseldersoep?

Waarmee kan je zure room verangen in een gerecht?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
15.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Volle yoghurt, of nog beter Bulgaarse of Griekse yoghurt.
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Elke andere room. Kookroom, koffieroom, slagroom, maar ook dikkere roomsoorten als creme fraiche of schmand (hebben ze geloof ik niet in Nederland).
Magerdere producten als melk en yoghurt gaan snel schiften , dus tenzij je een flink ervaren kok bent, zou ik dat niet zo snel doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kan creme fraise koks- of kookroom gebruiken,maar ook een scheutje koffie melk ,maar je kan het ook weg laten de pompoen/knolselder soep is al romig van zich zelf
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Creme fraise ? Aardbeiencreme ? :lol:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zag het te laat ,maar bedoel creme fraiche .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Snap ik, maar het staat zo grappig ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vond ik ook
Je kunt je gebonden soepen ook romiger maken met smeerkaas. Het mag zelfs de magere soort zijn.
Eet smakelijk.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Nestle verkoopt room in blik die dezelfde consistentie heeft als zure room en is hier een perfecte vervanger voor.
Blikje even flink schudden opentrekken en klaar is Kees.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
¼ liter zure room kun je vervangen door1¼ dl melk plus 2½ theelepel citroensap plus 75 gram gesmolten boter en dit 10 minuten laten staan.

Toegevoegd na 51 seconden:
http://peris-pruttelpot.clubs.nl/nieuws/detail/548416_ingredinten-vervangen-door-een-ander-ingredint
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt ook sojaroom gebruiken, die is gemaakt van sojamelk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding