Bestaat er een kookboek met vegetarische recepten waar géén kaas in zit (maar wel andere dierlijke producten)?

Ik ben geen vegetariër, en al helemaal geen veganist, maar zou het niet erg vinden om af en toe vegetarisch te eten. De ellende is echter dat veel vegetarische recepten kaas bevatten, waar ik echt een enorme hekel aan heb.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
2.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En als je de kaas gewoon weglaat? Of vervangt door soja (tahoe, tempé)? Recepten in een kookboek kun je naar eigen inzicht aanpassen, dus een ovenschotel afgetopt met kaas kun je gewoon zelf bedekken met paneermeel en flintertjes boter, niks kaas, en toch lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat levert niet altijd een eetbaar resultaat op :)

Het beste antwoord

Een fantastisch vegetarisch kookboek is "De dikke vegetariër" van Mark Bittman,er staan wel enkele gerechten in met kaas maar die zijn sporadisch.Het is een heel dik kookboek met zo'n 200 recepten.
Ik heb het gekocht bij bol.com.

Ook een leuk boek is "Superchic Vegetarisch" van Rose Elliot,de naam zegt het al,vooral leuk als je bijvoorbeeld een etentje hebt.En nauwelijks kaas te vinden.

ook een aanrader: "Hoge hakken,lekker vega" van Ingrid Koppenhagen en Petra Hamer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Misschien een idee om te google op vegetarisch zonder kaas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Basiskookboek Moeder Aarde, uitgegeven door Elsevier (Hélène Matze, Letty van der Kooi, Berty van Essen).
Ik heb hete al ruim 20 jaar jaar in bezit, en heb er vanuit precies hetzelfde standpunt wat u in uw vraag noemt, vele heerlijke maaltijden mee getoverd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen kookboek, maar een fijne website: www.vegatopia.com

Hier staan veel heerlijke vegetarische recepten op, waardoor ik me vaak laat inspireren. Je kunt er helaas niet selecteren op recepten zonder kaas, maar er staan er zeker veel tussen zonder kaas. Met wat kleine moeite vind je hier hoop ik lekkere recepten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moeten er per se andere dierlijke ingrediënten in zitten?
Zo nee, dan is Veganomicon een fantastische keuze. Een boek bomvol met héérlijke recepten, een absolute aanrader.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie!
Ik eet bijna nooit vlees, en er zijn maar weinig receptenboeken te vinden die echt goed en veganistisch zijn. Dit boek is een goeie:
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/ecofabulous-koken-in-alle-seizoenen/1001004006543508/index.html
Of Google eens op Boeddhistische recepten..