ik heb gerookte kipfilet, ananas komkommer en sla weet iemand een leuk amusehapje?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken

Antwoorden (5)

Kipfilet in kleine blokjes hakken, kort bakken (wel geheel gaar) met wat zout.
Af laten koelen, annanas in kleine stukjes.

Prikkertje door de annanasen in de kipfilet en daar wat kerriesaus of moster honingsaus overheen.
Lekker hapje!

Toegevoegd na 39 seconden:
oeps.. is al gerookt.... niet bakken dus gewoon zo gebruiken!
13 jaar geleden
Snijd de komkommer in halve centimeter plakken.
Leg op ieder plakje een stukje gebakken kipfilet.
Maak van de sla kleine rolletjes van 2x2 cm en zet dat vast (op de kipfilet en komkommer) met een prikker waar je een klein stukje ananas aan hebt.

Toegevoegd na 44 seconden:
gebakken kipfilet moet gerookte zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een leuk hapje (aan een prikkertje of in een amuselepel) met een plakje komkommer lichtjes ingestreken met sambal (brandal bijvoorbeeld), dan een plakje kip ingestreken met satesaus of zelfs pindakaas en dan de ananas.
Of gebruik enkel zoete chilisaus, ook erg lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kip, ananas en komkommer in kleine stukjes snijden.
dit op een blad sla leggen en dicht rollen.
Je heb nu een soort loempia.
deze kun je dopen in bv een kerrie of chilli sausje.

smakelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kipfilet heel fijn snijden, ananas fijnsnijden en mengen met mayonaise en kerriepoeder en beetje peper. (je kan het ook in de blender doen krijg je een soort pate substantie) beetje in de sla doen en er een rolletje van maken. 2 plakjes komkommmer snijden (per amuse) en er een rolletje tussendoen. prikkertje erin om het bij elkaar te houden en je greenburger is klaar, je kan het op een lepeltje doen, maar kan ook gewoon zo opgediend. bovenop zou je nog een klein toefje kerrie/mayo kunnen doen, of gewoon bestrooien met een beetje kerrie.

eet smakelijk