Kan gerookte zalm en hollandse garnalen in 1 voorgerecht ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
4.7K

Het beste antwoord

Ja als een zalmbonbon. Heerlijk is dat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ja hoor, Heb wel eens garnalen in zalm gerold gegeten in een restaurant, sausje eroverheen ....heerlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, heel goed zelfs, kijk maar naar het volgende recept:

Taartje van zalm en garnalen

200 gram gerookte zalm
100 gram gerookte paling
100 gram Hollandse (grijze) garnalen
Handje verse dille
Peper uit de molen

Sausje
100 gram crème fraîche of sour cream
2 eetlepels goede tomatenketchup
Peper, zout en paprikapoeder

Extra nodig: een uitsteekvorm, bijvoorbeeld rond

Bereiding

Snijd de zalm, de paling, de garnalen en de dille samen in kleine stukjes (halve centimeter). Voeg versgemalen peper toe, meng alles goed door elkaar. Verdeel het in vier delen, druk een kwart ervan in een vormpje dat op een bord staat. Goed aandrukken met een lepel, vormpje voorzichtig verwijderen terwijl je met de lepel de visstukjes tegenhoudt. Drie keer herhalen.

Roer de tomatenketchup, de room en de specerijen goed door elkaar en doe op elk vistaartje een bloebje van deze lichtroze saus. Garneren met een stengeltje dille en wat paprikapoeder.

Uit: mijn kookschrift/allerhande
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, die 2 gaan prima samen. Kijk maar ('n paar voorbeelden):

http://www.ah.nl/kookschrift/recept?id=2775
http://www.kookse.tv/recept/vissoep-met-gerookte-zalm--en-garnalen.php
http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/hoofdgerechten/vis_en_schaaldieren/zalmforel-en-zalmfilet-met-garnalen-en-gerookte-zalm-1723.html
http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/voorgerechten/koud/garnalen-met-gerookte-zalmcocktail-15819.html
http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/voorgerechten/koud/avocado-met-garnalen-en-gerookte-zalm-781.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor dat kan prima.
Je kunt een zalmbombe maken.

Nodig:

Fijne sla
Citroen/dille dressing (citroen, dille, olie, zout,petper en beetje mayonaise)
Garnalen
Zalm

Meng een deel van de sla met de garnalen en dressing.
Leg een plak zalm in een rond kommetje en doe daar de sla met garnalen in en vouw het op zodat je een bolletje krijgt.

Leg wat sla op een bord en kiep de zalmbombe op de sla.
Met de mooie kant naar boven.
Strooi een beetje dille overheen en leg er een schijfje citroen bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan zelfs heel goed.
Je kunt bijv. wat reepjes gerookte zalm op een laagje ijsbergsla leggen. Daarbij nog wat Ned. garnalen en surimi flakes en om het geheel af te werken een zelfgemaakt cocktailsausje eroverheen.
Eet smakelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh ja heerlijk als salade met plakjes avocado, een handvol rucola en een eenvoudige dressing van honing-mosterd met verse dille en wat druppels olijfolie.
Hmmm! Met een glas ijskoude droge witte wijn..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De garnalen kan je leuk garneren, rond de zalm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mmmmm! Het water loopt me in de mond; dus ja!