Kunnen zoete aardappelen in de oven op 180 graden?

Zo ja hoe lang en wat is het recept ervan?, want wij willen er een beenham erbij eten die ook op 180 graden moet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
4.8K

Het beste antwoord

Ze kunnen zeker ook op 180 graden in de oven.
Zoals eigenlijk de meeste knolgroenten en ook pompoen, courgette en pastinaak bijvoorbeeld - gewoon in stukken van 2 à 3 cm.

Zelf doe ik dat altijd. Ik meng de groente (of zoete of gewone aardappelen) met olijfolie, zout en kruiden naar smaak - meestal rozemarijn en tijm - en laat ze bij 180 graden in de oven garen.

Wortelen, pastinaken en aardappelen zo'n 40 minuten, courgettes, pompoen en zoete aardapppelen een half uurtje. Even tussendoor prikken, je moet zelf even kijken hoe gaar je ze wilt hebben.

En ook nog een beetje honing of maple siroop over pastinaak is heerlijk.

Smakelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Was de zoete aardappels en snijd ze in kleine partjes met schil. Zet ondertussen de oven op 220 graden C. Leg de partjes in een anti-aanbak ovenschaal en verdeel de olie en de kruiden met zout over de partjes. Goed doorhusselen en dan in de oven schuiven. 20-25 Minuten garen in de oven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt ze ook gewoon met de schil in alu-folie inpakken en zo in de oven leggen, daarna schil verwijderen en aardappel met een vork pletten en vermengen met boter al of niet gezouten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een magnetron hebt, kun je daar net zo makkelijk je aardappelen in maken. Ik pof ze in schil in ong. 10 min. maar dat hangt van de hoeveelheid af. Zoete aardappel in stukjes en alleen met het waswater in een ondiepe schaal afgedekt met folie. (wel wat gaatjes in prikken, net als in de schil) Eerst op vol vermogen, na een aantal minuten even omschudden en op iets lager vermogen verder garen. Even laten rusten, en dan pas kruiden toevoegen. Zout kan ook maar vaak doe ik dat niet eens, wel kruidenboter (bij de aardappels). Is erg lekker. Ik maak zoete aardappel met Roti.