Hoe heet de techniek van het cutteren van karamel tot poeder, en uitstrooien in een vormpje en afbakken?

Toegevoegd na 2 uur:
Als je karamel maakt met bijv, sinaasappel of kaneel dan kun je het cutteren in de blender tot poeder. dan kun je het bijv. in een rechthoekig vormpje doen en dan afbakken
op deze manier kan je cilinders maken van karamel.

Meestal gedaan met glucose en fondant suiker.
wil graag meer weten over deze techniek maar kan er niets over vinden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
1.8K

Antwoorden (2)

Ik kan het antwoord niet vinden, maar meschien heb je hier wat aan.

http://www.alibaba.com/showroom/caramel_powder.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem aan, dat je caramelliseren bedoeld? Zie onderstaand recept van Tarte Tatin.

3 Appels
4 plakjes Bladerdeeg
200 gr. Suiker
1 dl Water
Vanillestokjes
Slagroom
Eidooiers
(Vanille)suiker

BEREIDING:
Pak een pan en doe daar een klein beetje water in. Voeg vervolgens de suiker toe en laat het geheel caramelliseren. Wanneer dit proces zover is giet je het in een bakvormpje. Schil ondertussen de appels. Verwijders het klokhuis en snijd de appel in partjes.
Partjes op suikerlaagje in bakvormpje leggen
Met glas een rondje uit bladerdeeg steken en op de appel in bakvormpje leggen
Bakvormpjes 15 a 20 minuten in de oven
De tarte tatin wordt geserveerd met kaneelijs en vanillesaus