Wat is lekker bij rookworst?

En met 2 pits gasfornuis te bereiden.

Toegevoegd na 51 seconden:
Zijn stukjes rookworst lekker om het door de groente soep te bereiden?

Toegevoegd na 10 minuten:
Zijn stukjes rookworst lekker om het door de groente soep te bereiden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
6.6K

Antwoorden (16)

Rookworst hoort natuurlijk bij boerenkool.... heerlijk!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle stamppotten zijn lekker met rookworst. Kan makkelijk op 2 pitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zuurkool.
Ook mosterd is lekker bij rookworst.
Maar in de soep is ook lekker makkelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bovenstaande antwoorden zijn natuurlijk erg lekker.

Als je echt makkelijk wil doen: Lekker op een broodje, beetje mosterd erbij of andere saus! Heerlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en een flinke pluk zuurkool ertussen, op een knapperig broodje, mmmm!
Ja zeker, stukjes rookworst zijn lekker om het door de groente soep te bereiden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
stukjes rookworst roerbakken met spruitjes (kort voorkoken), kerrie, appel en beetje gember en sambal en voorgekookte krieltjes. Heb je maar 1 pit voor nodig en het is superlekker. Alles in stukjes en roerbakken maar.
paulus811
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spruiten, houden we niet van.
paulus811
13 jaar geleden
Dat kon ik niet weten, maar ik ben er ook niet zo dol op. Alleen in dit gerecht heb je niet de typische spruitjeslucht. Pas als je spruiten lang kookt, gaan ze stinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt helemaal wat die spruitjes betreft. En ik vind het nog steeds een sport om maar één pit te gebruiken om een volwaardige maaltijd te bereiden. +
Mayo!!!!

Maar ook het "wondere worst walhalla"

Ui fruiten met spekjes
Aardappelpartjes (voorgekookt en evt. Met schil)
Paprika reepjes
Prei ringen erbij
Plakjes worst erbij

Lekker met chilisaus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat dacht je van erwtensoep met worst? Lekker roggebrood met spek en mosterd erbij!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit mijn studententijd: Gesnipperd uitje glazig fruiten, plakjes rookworst even mee laten warmen, blik witte bonen in tomatensaus ook even laten meewarmen op een laag pitje. Met een schaal sla erbij heb je een uitstekende studentenmaaltijd. Oja, kan zelfs met één pit.

Toegevoegd na 32 minuten:
Nog een recept, eveneens mogelijk met maar één pit:
4 dl water
2 bouillonblokjes (de kleine of anders één bouillontablet)
3 à 4 aardappelen
1 ui of prei
50 g gesneden soepgroenten
25 g boter
1 dl melk
1/4 bos peterselie
peper
in stukjes gesneden 1/2 rookworst

Bak de prei of ui glazig in de boter. Voeg 1 dl water toe met de geschilde aardappelen en de soepgroenten. Kook de aardappelen gaar in 20 minuten en stamp ze fijn in het kookwater. Voeg de rest van het water toe met de bouillonblokjes en de melk en kook even door totdat de soep gebonden is. Was en snij intussen de peterselie en roer deze op het laatst toe aan de soep. Maak af met de stukjes rookworst en serveer met volkorenbrood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De rookworst in plakjes snijden en op een broodje doen, samen met bijv. uitjes, sla, augurk en een of andere saus. Hmmm!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik eet zelf geen rookworst, maar ik kan me de sterke smaak goed voorstellen door een eenvoudige salade, lijkt me goed te smaken, misschien met wat frisse rauwe zuurkool of wat pittige jalapeno pepertjes (Xenos) erdoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, kleingesneden stukjes rookworst kunnen best door de groentensoep. Gewoon proberen en dat weet je of het smaakt. Alhoewel ik zelf de voorkeur geef aan gehaktballetjes.

Wat lekker is, en supersnel en makkelijk: neem een pot witte bonen in tomatensaus. Gooi dat in een pannetje. Snij er blokjes . Heb je zelfs aan één pit genoeg.
Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rookworst past ook perfect bij erwtensoep (al dan niet uit blik)

Toegevoegd na 1 minuut:
gewoon in stukjes snijden (niet te klein) en genoeg rookworst erbij doen
nog wat korstjes erbij en dat maakt het helemaal af
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
broodje hotdog met zuurkool en kaas en rookworst met maio en ketjup
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spruitjessoep!

Heerlijk.

http://www.spruiten.info/recepten/spruitjessoep_met_rookworst.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Erwtensoep met rook worst of stampot boerenkool zijn toch wel mijn favorieten. Zeker met deze kou een zelfgemaakte erwtensoep kijk maar eens naar het onderstaande recept wel wat werk maar onwijs lekker.