Hoeveel is 3/4 dl. slagroom?

ik wil graag bananen ijs morgen met m`n dochter maken, ( heerlijk met dit weer) maar nou heb ik 3/4 dl slagroom nodig. ik weet alleen niet hoeveel dit is.
kan iemand mij dit vertellen?
alvast bedankt

Weet jij het antwoord?

/2500

750 milliliter... Dus een kwart liter...

0.075 liter 0,000075 kiloliter 0,000075 m3 7.5 centiliter 0.0075 hectoliter 75 milliliter 75 Kubieke centimeter

4/4 is 1 deciliter. Slagroom is o.a. verpakt per deciliter. Neem dus 1 verpakking van 1 deciliter, gedeeld door 4, x 3 is 3/4 deciliter. Je kan het ook met een maatbeker afpassen. Heel nuawkeurig hoeft het denk ik ook niet. iets meer slagroom en je ijs is nog lekkerder. Succes.

Hier heb je een recept met 1 dl. slagroom, dan is de reken ellende ook voorbij...... 300 gr rijpe bananen 130 gr fijne kristalsuiker Het sap van 1 citroen 1 eidooier 1 dl slagroom 3 dl volle melk Bereiding: * Pureer de bananen samen met de eidooier, de suiker en het citroensap * Roer de bananenpuree goed door de slagroom en de melk * Zet het vrieselement in de ijsmachine, schakel de motor in, giet het mengsel in de kom en laat de machine ± 50 minuten draaien

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100