Hoeveel is 3/4 dl. slagroom?

ik wil graag bananen ijs morgen met m`n dochter maken, ( heerlijk met dit weer) maar nou heb ik 3/4 dl slagroom nodig. ik weet alleen niet hoeveel dit is.
kan iemand mij dit vertellen?
alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
20.7K

Het beste antwoord

75 ml.

Toegevoegd na 1 minuut:
1 dl = 100 ml
dus 3/4 = 0,75 x 100 = 75 ml
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook weer zo'n vraag waarvoor 2 seconden google-en antwoord op biedt...

Andere antwoorden (6)

0.075 liter
0,000075 kiloliter
0,000075 m3
7.5 centiliter
0.0075 hectoliter
75 milliliter
75 Kubieke centimeter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4/4 is 1 deciliter. Slagroom is o.a. verpakt per deciliter.
Neem dus 1 verpakking van 1 deciliter, gedeeld door 4, x 3 is 3/4 deciliter.
Je kan het ook met een maatbeker afpassen. Heel nuawkeurig hoeft het denk ik ook niet. iets meer slagroom en je ijs is nog lekkerder.
Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1dl, is een tiende liter.
Kan je terug vinden op de meeste maatbekers.
Dus 10 dl. is een hele liter.
Als je 1 dl. hebt deel je het in tweeën.
En van de helft die je nu over hebt, ook in tweeén, dan heb je bij elkaar 3/4 dl.
Dit is voor veel vrouwen een groot probleem het uit te rekenen, op de een of andere manier zijn de* breuken* voor veel mensen erg moeilijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom is dit voor veel vrouwen een probleem? Geldt dit niet voor mannen? In elk geval niet voor mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In mijn omgeving ken ik alleen maar vrouwen die van gewone breuken en tiendelige breuken totaal niets van snappen en altijd met een recept zitten te worstellen.
Hier heb je een recept met 1 dl. slagroom, dan is de reken ellende ook voorbij......

300 gr rijpe bananen
130 gr fijne kristalsuiker
Het sap van 1 citroen
1 eidooier
1 dl slagroom
3 dl volle melk

Bereiding:

* Pureer de bananen samen met de eidooier, de suiker en het citroensap
* Roer de bananenpuree goed door de slagroom en de melk
* Zet het vrieselement in de ijsmachine, schakel de motor in, giet het mengsel in de kom en laat de machine ± 50 minuten draaien
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je koopt gewoon twee bekertjes slagroom in de supermarkt: 1 van 500 ml en 1 van 250 ml.
Of als ze geel 500 ml hebben, koopt je er drie van 250 ml.
Makkelijk zat.
(ze zijn er ook nog van 125 ml, maar dan moet je er 6 kopen en dat lijkt me onvoordeliger).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bijna goed. Hierboven is al vastgesteld dat het om 75ml gaat. Jij wilt haar 750ml laten kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oooo dat leek me niet gek voor een litertje ijs.
Roomijs dan hè.
Met 75 ml wordt het ijs volgens mij niet erg lekker romig.
In een kopje of glas kan meestal zo een 2 deciliter, dus je hebt iets minder dan een ½ kopje nodig.