Hoe weet ik of een aubergine uit de supermarkt rijp is?

Paars zijn ze allemaal. Net sneed ik er één en die voelde veel "harder" dan ik gewend ben en misschien iets minder wit van binnen. Zou die mogelijk niet rijp zijn of zijn ze vanzelf rijp als ze volgroeid zijn?

13 jaar geleden
in: Koken
5.5K

Het beste antwoord

je moet op de glans letten ..als de aubergine rijp is is de glans wat matter...
hoe kleiner, hoe lekkerder...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
amigo
13 jaar geleden
10 punten voor de opmerking: de kleine zijn lekkerder, ik altijd (heel zuinig, want prijs per stuk) de grootste gepakt

Andere antwoorden (1)

Kies glanzende aubergines met een groene kelk (kapje). Als de aubergine rijp is, zal het vruchtvlees iets meegeven onder uw duim, maar terugveren als u loslaat.

Aubergines bederven snel. U kunt ze het best kopen vlak voordat u ze wilt gaan eten. U kunt ze een dag of twee in de koelkast bewaren.