Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je voorgekookte gebakken aardappeltjes op de dag van houdbaarheid invriezen om ze langer te bewaren?

Ik heb een zakje voorgebakken aardappeltjes die tot vandaag houdbaar zijn, maar ga ze vandaag niet gebruiken. Kan ik ze misschien invriezen om ze later deze week alsnog op te eten?

Toegevoegd na 6 minuten:
Foutje in de tekst: Het zijn voorgeKOOKTE aardappelschijfjes.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
76.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat kan heel goed, probeer het maar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het overkomt me weleens dat het anders loopt dan ik gepland had met eten en dan maak ik er geen probleem van om ze de volgende dag nog te eten. Nog nooit gehad dat ze bedorven waren.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Voorgekookte aardappeltjes kan je invriezen. We doen dat regelmatig. Alleen het bakken daarna wordt lastiger omdat het ijs ontdooit en de aardappeltjes daardoor vochtig worden.
Je kan ook nog de aardappeltjes op het laatste moment invriezen, maar dan zijn ze ook minder lang houdbaar in de vriezer omdat het 'bedervings'proces eerder (in de koelkast) langer heeft door kunnen gaan. Het invriezen vertraagt het bederven, maar het stopt dat proces niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het kan wel, maar ik garandeer je dat ze er echt niet lekkerder op worden.

Maar ik begrijp je omschrijving niet zo goed. Zijn de aardappeltjes voorgekookt of voorgebakken?

Als ze voorgebakken zijn, dan kan het wel, want dat gebeurt met friet ook. Maar voorgekookte aardappels invriezen is vies.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voorgekookte aardappeltjes kan je best invriezen. Ik doe het ook vaak. Maar als je ze dan gebruikt zijn ze alleen lekker als je ze in de oven bakt zeg maar. Dus gewoon op wat bakpapier in de oven/gril leggen. Dan worden ze gewoon weer krokant. Je kan ze dan niet meer roerbakken ofzo want dan wordt het papperig en week.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding