Hoe maak je zelf lekkere kokosbrood (die plakjes op je brood)?

Ik eet al van jongs af aan kokosbrood op mijn brood. Nu zou ik het graag een keertje zelf maken. Wie heeft er voor mij een professioneel kokosbrood recept?

Toegevoegd na 9 minuten:
Bedankt voor je supersnelle reactie maar ik bedoel die kokosplakjes die je op je brood doet...en niet brood met kokos erin.

Toegevoegd na 4 uur:
Hartstikke bedankt allemaal voor de reacties. Weet iemand ook nog een vegetarisch recept?!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
3.1K

Antwoorden (3)

550 gr.bloem ,2 el bakpoeder, 225 gr.poedersuiker,2thl. kaneelpoeder, 150 gr.gemalen kokos, 3dl melk, 2 eieren, 1thl vanille extract,75gr gesmolten boter

Voorbereiding
Vet bakblik in
verwarm oven voor op 180gr

Bereidingswijze
Meng de bloem,bakpoeder.poedersuiker,kaneelpoeder en kokos door elkaar.
meng nu met de garde het melk,de eieren en de vanille door elkaar.
meng nu alles doorelkaar (de droge en de vochtige massa)
nu doe de gesmolten boter erdoor.
doe nu alles in de bakblik
doe de blik in de oven en laat het in 1 uur gaar worden.

Serveertips
Lekker met boter en eventueel met suiker....

Toegevoegd na 12 minuten:
200 gram zelfrijzend bakmeel
2 eetlepels maïsmeel of bloem
125 gram roomboter of planten margarine
50 gram kokos
50 gram oerzoet, rietsuiker of fructose
50 gram rozijnen
50 gram dadels zonder pit
50 gram abrikozen
1 theelepel citroensap
1 banaan in plakjes
1 dl multi vruchtensap uit de natuurwinkel
mespuntje kardamom

Bereiding
Meng alle ingrediënten tot een mooi samenhangend deeg en verdeel het in een beboterde ronde bakvorm. Bak af in 35 min op 180 graden.
Na 25 min bakken haal je het kokosbrood even uit de oven en strooi je nog wat kokos over het brood. Laat nog 10 min bakken. Haal het brood uit de oven en leg een groot bord op de vorm. Keer het geheel om zodat het brood op het bord ligt. Leg er dan nog een bord op en draai weer om. Nu ligt het brood goed. je kunt hem warm of koud serveren. Ik vind koud persoonlijk het lekkerst maar ieder zijn of haar smaak.

deze is van tastyweb...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kokosbrood is een type broodbeleg, met als hoofdbestanddeel kokos.
De ingrediënten zijn doorgaans:
kokos
glucose
tarwezetmeel
glucosestroop
suiker
gelatine
zout
Sorry maar geen bereidingswijze bij gevonden...
fremar
13 jaar geleden
Ingrediënten voor één pakje kokosbrood

100 gram kokos

100 gram druivensuiker

vier plakjes gelatine

75 ml water

voedselkleurstof

Meng de suiker met de kokos. Week de gelatine in het water. Verwarm het water totdat de gelatine is opgelost. Voeg het kokos-suiker mengsel toe en roer. Stort de klonterig en plakkerig geworden massa in een vorm, het liefst iets rechthoekigs om straks die karakteristieke kokosbroodvorm te krijgen. Een kokosbroodbakje bijvoorbeeld. Laat de massa een paar uur opstijven in de koelkast. Verwijder de vorm en snij met een scherp mes het kokosblok voorzichtig in dunne plakken. Voilá, je eigen kokosbrood! Voor een vrolijke, en erg kokosbroodesque, marmering verdeel je de ingrediënten bij aanvang in twee porties en voeg je aan één van de porties kleurstof toe.  Roze natuurlijk.

Toegevoegd na 4 uur:
N.a.v. je toevoeging: misschien kun je agar-agar gebruiken ter vervanging van gelatine. Kijk anders eens op deze site:
http://www.vegatopia.com/vega/producten/kant-en-klaar/9530
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+