Wat is langer houdbaar, kraanwater / mineraalwater uit de winkel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken

Antwoorden (7)

ik denk kraan water want daar staat geen THT datum op en op mineraalwater uit de winkel wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ongeopend mineraalwater kun je jaren bewaren.
Kraanwater slechts enkele dagen.
13 jaar geleden
Kraanwater.

Het is in principe hetzelfde water, alleen mineraalwater heeft al een lange reis voor de boeg gehad voordat hij bij jou in de handen ligt. en dan ook nog de opslag in het magazijn. dat gaat allemaal ook van de totale tht af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk mineraal water uit een fles. dat is nog afgesloten en daar kunnen geen bacterieen bij komen bij kraan water wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt puur aan hoe je het verpakt. Als jij kraanwater opslaat in een steriele verpakking en die zorgvuldig bewaart (niet in de zon bijvoorbeeld), dan kan het lang mee gaan.
Het is alleen vaak makkelijker om wat pakken uit de winkel te halen als je een voorraadje wilt hebben voor noodgevallen (en veel duurder, natuurlijk).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kraanwater
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kraanwater mag maximaal 6 uur onderweg zijn, anders daalt de kwaliteit van het water. Op mineraalwater zit een houdbaarheidsdatum die veel langer is. Dus mineraalwater uit de winkel.