Heeft een kopje koffie uit een senseo meer Calorieën ?

een kopje koffie uit de senseo ziet er romiger uit dan een kopje koffie uit de koffiekan van een koffiezetautomaat. Zitten er dan ook meer calorieën in? Ik drink veel koffie en na 8 jaar stabiel gewicht ben ik opeens 2 kilo aangekomen. Enige wat veranderd is, is mijn koffiegebruik, dronk eerst 8 kopjes snelfilterkoffie en nu 6 bakjes senseo per dag, zwart.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
21.2K

Het beste antwoord

Overgenomen van een pak koffiepads (AH):
voedingswaarde per 100 ml bereid product: 1 kcal.
waarvan eiwit 0,2 g
koolhydraten 0,1 g
waarvan suikers 0,1 g.
1 kopje senseo bevat 1,75 ml = 1,75 cal. x 6 = 10,5 cal. per dag. Kan me nauwelijks voorstellen dat je hiervan aankomt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee, er zitten geen caloriën Senseo koffie (zwart).
Het schuimlaagje op de koffie ontstaat door de unieke, gepatenteerde schuimkamer in het Senseo apparaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Twee kilo "opeens"?
In ieder geval ligt het niet aan de koffie, want koffie zwart zonder suiker is 0 calorieen, waar het ook uit komt.

Zitten er calorieën in koffie?
Vrijwel geen. Ook niet in oploskoffie. Het toevoegen van melk en suiker zorgt voor de calorieën. Ook in speciale oploskoffie als Wiener Melange of cappuccino zitten calorieën omdat daar al melk en suiker aan is toegevoegd.
http://www.decs.nl/nl/OutOfHome/OverKoffie/VeelGesteldeVragenOverKoffie/

Misschien wat je er bij neem.
Misschien toch iets minder bewogen.
Op de leeftijd van 64 weet je het maar nooit. Je kunt zomaar aankomen en zomaar krimpen. :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch zit er varkensvet in het schuimlaagje, dus het zou ermee te maken kunnen hebben.
Zie ook deze vraag op GV van een maand geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En hoeveel kopjes 'varkensvet' zorgen voor die twee extra kilo's? Lijkt me een beetje jezelf voor de gek houden als je het serieus daarin gaat zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zit geen varkensvet in het schuimlaagje. Ik heb het voor de zekerheid precies uitgezocht (ben vegetariër) maar het zit er echt gewoon niet in. Dat schuimlaagje is een onbedoeld bijproduct van de zetmanier, het komt door de manier waarop het water onder druk door de pad heen gaat. Senseo heeft vervolgens dat onbedoelde bijproduct, dat dus alleen lucht is, heel mooi weten te marketen als zogenaamd wenselijk op het perfecte kopje koffie. Met andere woorden: dat schuimlaagje is iets waar ze een oplossing voor moesten vinden om de senseo succesvol te maken, niet iets dat ze erin gestopt hebben om de senseo succesvol te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou bedankt voor het uitzoeken SuzyQ,ik schrok me rot,ik ben namelijk ook vegetariër en dat moeten we niet hebben,varkensvet op de koffie,brrr.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan! Het is een verhaal dat eens in de zoveel tijd de ronde doet. Maar als je logisch nadenkt, is dit een te groot geheim om te bewaren als het waar zou zijn. Varkensvet in de senseokoffie zou heel gemakkelijk aan te tonen zijn. Als het in senseopads zou zitten, hoeft er maar één slimmerik te zijn die dat doet, en DE raakt de klandizie kwijt van alle moslims, alle joden, alle vegetariërs en veganisten, alle mensen die het idee van varkensvet in hun koffie smerig vinden, alle mensen die verontwaardigd zijn over jarenlange bewuste leugens over de inhoud van de pads, en alle mensen die zich afvragen wat er dan nog meer voor engs in zou kunnen zitten. Dat zou een gigantisch bedrijfsrisico zijn, dat niet te managen is, en dat DE zo'n grote klap zou toebrengen dat het bedrijf zomaar kopje onder zou kunnen gaan. Het doel van DE is voortbestaan en winst maken. Dat doe je simpelweg niet door zo'n explosief bedrijfsrisico te creëren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vreemd dat dan juist het antwoord "mét varkensvet" als beste antwoord is gekozen vorige maand
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal niet vreemd. Sommige mensen wíllen broodjes aap geloven. Het is niet een deskundige jury die het beste antwoord kiest, maar de vraagsteller. Soms vind een vraagsteller het antwoord dat hij graag wil krijgen het beste, ongeacht feitelijke juistheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
toch vind ik het vreemd dat ik 3 minnen krijg voor aanhaling van het beste antwoord uit GV. Maar goed, ook daar zullen de meningen wel over verschillen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet het beste antwoord uit GV, het is het beste antwoord op één individuele vraag. Overigens krijg je je minnen niet voor het aanhalen van dat antwoord (ik denk dat je vergeten bent een link naar de bewuste vraag te plaatsen). Ik neem aan dat je deze vraag bedoelt: http://www.goeievraag.nl/vraag/koffiepads-senseo-varkensvet-zorgt-koffie.89414 Let op hoe de bewuste antwoordgever - ook na meerdere malen erom gevraagd te zijn - geen enkele bron kan laten zien om de bewering dat er varkensvet in senseopads zit te ondersteunen. Alleen een hoop welles-geroep bij antwoorden waar wat anders staat. En als het aanhalen van iets dat ooit als beste antwoord is geselecteerd automatisch een goed antwoord is, hoe moet het dan met de volgende vraag: http://www.goeievraag.nl/vraag/varkensvet-bier-coffeepads-shampoo.40344 Ook een beste antwoord, met tegengestelde inhoud.
Nee,dat bezit niet meer calorieën,maar het zetten van een kop Senseo vergt veel minder inspanning dan van een kop "normale "koffie. Vandaar die gewichtstoename.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou dat ligt dan waarschijnlijk niet aan de Senseo. Zwarte koffie is zwarte koffie en daar zit niks in. "Opeens" twee kilo aankomen is wel vreemd. Een verloop van hoeveel tijd noem je "opeens"? Twee weken, twee maanden, een half jaar? Met het klimmen der jaren vertraagt de stofwisseling. Zeker bij vrouwen, daar zet dat soms al in na de 35. Ik weet je leeftijd niet, maar misschien kan dat de oorzaak zijn en is het feit dat het tegelijkertijd optreedt met die wisseling van koffiesoort gewoon toeval?