Waar staat de afkorting BOB voor?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
32.6K
Cryofiel
14 jaar geleden
Bert - Beschonken en rijdt toch

Het beste antwoord

Het idee is afgekeken van het succes in België, waar men 'de Bob' al in 1995 heeft geïntroduceerd. Bob is een idee van het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid. Veilig Verkeer Nederland en de gezamenlijke importeurs en producenten van bier, wijn en gedistilleerde dranken besloten samen met het Ministerie van Verkeer en Waterstaat om eind 2001 van start te gaan met een Nederlandse Bob campagne. Nog steeds zijn deze drie partijen de gezamenlijke regisseurs van de Nederlandse Bob campagne.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bewust Onbeschonken Bestuurder

Toegevoegd na 4 minuten:
Betekenis Bob
Sommige mensen denken dat Bob staat voor Bewust Onbeschonken Bestuurder. Dit is niet juist. Bob is gewoon een naam die is verzonnen door het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid (BIVV).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige denken dat Bob staat voor Bewust Onbeschonken Bestuurder. Dit is echter niet juist. Bob is gewoon een naam, verzonnen door het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid.

Toegevoegd na 2 minuten:
Toegevoegd na 6 uur:

Leg nou eens uit, minnetjes voor het juiste antwoord en plusjes voor het foute. Zijn jullie wel lekker?
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
In Duitsland heet de bob ook Bob. Daar heeft het ook geen betekenis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie ook: http://www.postbus51.nl/nl/home/themas/verkeer-voertuigen-en-wegen/verkeersveiligheid/rijden-onder-invloed/wie-en-wat-is-bob.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus ze hebben eerst de naam verzonnen en daarna de afko erbij, ook leuk!
AWM
14 jaar geleden
@Baart: Dus zonder bron is mijn info fout, en met bron goed?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, bezopen, die minnetjes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap het ook niet Antwoordman die minnetjes,ik geef elk antwoord een plusje voor de moeite en tijd om mij te antwoorden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die minnetjes zijn dan dus geeb BOB.