waarom is een glas platwater even duur als een glas bruisend water in een horeca zaak?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken

Antwoorden (3)

Omdat ze wat inkoop betrft allebei even duur zijn. Als je tenminste geen kraanwater bedoelt voor plat water. Kraanwater zou goedkoper/gratis moeten zijn
13 jaar geleden
Hangt wat van de zaak af, de totaalprijs van een consumptie wordt slechts voor een klein deel door de productwaarde bepaald, de opslag (entourage, personeel, winst, kosten enz. hebben een grote invloed op de consumptie.
Dat een glas water net zoveel kost als een glas water met bubbels komt omdat de bubbels op zich zeer weinig kosten
Met frisdranken ed. is dat net zo. Je betaalt om ergens te zitten en van de service etc. gebruikte maken.
DAT bepaalt in hoge mate de prijs van je glaasje drinken.
Een regel in de horeca is "ze eten je arm maar drinken je rijk "
dat heb je met een glaasje gewoon water aan den lijve ondervonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als platwater mineraal is, dan heb je de gewone onkosten, net als bij bruisend water. Dat maakt geen verschil. Echter! Kraanwater wordt heel vaak geserveerd:
Uit onderzoek blijkt dat 58 procent van de horecabezoekers zich eraan stoort als restaurants bronwater serveren wanneer er 'water' wordt besteld. Dat veel restaurants geen kraanwater aanbieden is een teken dat ze niet bezig zijn met duurzaamheid.