Hoe komt het dat als ik veel bier drink, ik het de eerste keer lang kan ophouden zonder naar het toilet te gaan?

maar dat ik het daarna veel minder goed kan ophouden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
1.5K

Het beste antwoord

Alleen bier stroomt lekker snel door je darmen, en meestal blijft het niet bij 1 biertje, dus dan blijft het vanzelf wel komen.
Dus na een bier of 2 gaat de eerste er weer uit en loopt het zo lekker door.
ben je bij je 4e biertje plas je je 2e en 3e er wel uit... dus hoe meer je drinkt hoe meer je plast, alleen moet het aller eerste biertje er even tijd voor krijgen om door je verteringskanaal te stromen :-).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plas jij met je darmen ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Staat dat er dan?

Andere antwoorden (3)

Bier werkt vochtafdrijvend, het duurt even voordat het begint, maar als het eenmaal begint is er geen houwen meer aan en moet je meer uitplassen dan je als bier binnen krijgt, je lichaam kan dan uitdrogen, dit kan je de volgende dag soms ervaren als een kater, daarom is altijd veel water drinken van te voren en na afloop ook zo belangrijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
indirect drijft bier vocht af. en die kater komt van het afbraakproduct van de alcohol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Las laatst dat de kater wordt veroorzaakt door een alcoholvergiftiging en door uitdroging van het lichaam.
Veel water drinken zou helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja oke ik ben hier te exact vrees ik. laat maar, we houden het gewoon op alcohol. anders wordt het een te ingewikkeld verhaal. het gaat dan liever om globale principes. het is zo'n vergelijking als; pistolen doden mensen, en ik zeg nee de kogels. Groet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi patriot, allereerst wat heb je een prachtige tekening op je avatar, echt super mooi!
En wat die alcohol betreft, ja je hebt wel gelijk, het is heel ingewikkeld, maar daar zit de vraagsteller niet op te wachten denk ik en jij weet er veel meer van dan ik, heb nog even op google gekeken, dat uitdrogen van het lichaam klopt wel, maar het is niet de oorzaak van de kater, hooguit een mede oorzaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi Ed, Goed antwoord. Wat de kater betreft is de uitdroging echt een hele belangrijke factor. Als je bij elk glas alcohol een glas water drinkt heb je er lang niet zo veel last van. Bij een kater is de term "houten bek" bekend. Je hebt enorme dorst.
Je lichaam ziet alcohol als een gifstof en wil dit als eerste "wegwerken". Het komt eerst in je maag terecht, daar "merkt" je lichaam nog niet dat het een gifstof is dus gaat gewoon rustig zijn gang om ook andere dingen te verteren. Zodra het in het spijsverteringskanaal komt, gaat je lichaam als een gek aan het werk om het uit je lichaam te krijgen. Deze omschakeling kost uiteraard ook tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eh niet waar, helaas. maar geef geen min hoor. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij gelijk hebt, neem ik een andere dokter ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
MrYellows, je mag de dokter kiezen die je wilt en ik ben geen dokter. Ik heb wel tijdens mijn studie Medische Biologie geleerd dat alcohol in de lever wordt afgebroken en dus via het bloed in de lever terecht komt (en niet in de urine). Het alcohol blokkeert het ADH hormoon dat het water terugwint uit de nieren en je droogt dus echt wel uit. Dit is de belangrijkste reden voor de kater, naast de disbalans in de mineraalhuishouding in de cellen (zuur/base evenwicht raakt verstoort). Dat je je plas niet kan ophouden na een aantal biertjes is omdat o.a. je blaas gewoon voller wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.alcoholinfo.nl/index.cfm?act=qena.antwoord&vraag=3945
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.schooltv.nl/eigenwijzer/index.jsp?site=site_eigenwijzer&vak=1541350&thema=1541348&onderwerp=1541332&nr=2157373&item=578726
alcohol blokkeert ADH. anti diuretisch hormoon. dat hormoon zorgt voor terugresorptie van water uit de distale tubulus in de nier. Met andere woorden, het houdt water vast in je lichaam. Nu alcohol dit ADH blokkeert, drijven de nieren lekker al het water uit je lichaam, en we drogen uit. De alcohol blijft langer in je lichaam.