Hoe voorkom je dat thee via het draadje van je theezakje uit je theemok drupt?

[thee moet trekken dus het zakje er uit halen is niet het antwoord; Tevens hou ik niet van verbrande vingers dus heb ik het touwtje nodig]

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
1.1K

Het beste antwoord

het touwtje even om je lepeltje draaien..
en je lepeltje over je mok leggen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
hey, dat is nou een goeie oplossing :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo doe ik het altijd.. veel makkelijker dan erin laten hangen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel goed, plus!

Andere antwoorden (6)

Touwtje er afknippen. Het thee zakje met een lepel er uithalen. In Engeland kennen ze geen theezakjes met touwtje. En dat is toch het thee land bij uitstek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
U kunt mbv het touwtje het theezakje dompelen totdat de thee de juiste smaak heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Losse thee in een theezeefje of thee-ei zou ook een optie kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Theezakje met nylon draadje gebruiken en net met een katoenen draad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo te lezen is die thee van jou niet te dringen. Het theezakje moet niet langer dan een minuut is jouw mok hangen en dan eruit, dan druppelt er geen thee via het draadje weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben niet modieus, ik drink rooibos honey thee, net als alle andere PvdA-ers.
Velletje keukenpapier 2x dubbelvouwen. Je hebt dan een mooi dik "onderleggertje" dat precies groot genoeg is. Mok erop. Wat er langs drupt wordt opgevangen en/of opgezogen. Nadat de thee genoeg getrokken is en het zakje verwijderd kan worden is dit "onderleggertje" dan ook handig om de druppel die eventueel langs de mok biggelde af te vegen. Dan zakje op het keukenpapier leggen aan de puntjes bij elkaar pakken en snel hup, de vuilnisbak in.