Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat wanneer je misselijk bent, je opknapt van Cola?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt. Als ik pijn in mijn maag heb neem ik een glas cola met suiker. Waarom? Geen idee maar het werkt wel.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Cola zit barstensvol met eenvoudige suikers & caffeine. Beide zijn makkelijk op t enemen. Caffeine stimuleerd je spieren, laat je ademhaling ontspannen en verhoogt je bloeddruk. Dat alles laatje je veel beter voelen. Daarbij komen de suikers die zorgen voor extra energie, waardoor je opknapt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Van de koolzuur in de cola ga je boeren. Dat verminderd de misselijkheid vaak. Andere drankjes met koolzuur helpen ook wel.

Hieronder nog wat extra info:

Het zijn vooral de koolzuur en de cafeïne die voor de gemelde verschijnselen zorgen. Sommige mensen hebben baat bij een glas cola als ze misselijk zijn. Koolzuur prikkelt de maag en cafeïne versterkt de darmperistaltiek. Van cola ga je dus boeren en poepen. Bij misselijkheid of een voedselvergiftiging is dat precies wat je wilt: snel die maag leeg. Maar als je diarree hebt met een andere oorzaak, dan kun je beter iets anders drinken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding