Hoe kan het dat Alpro Soya melk, die geproduceerd wordt in België, tóch 60% duurder is in België dan in Nederland?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken

Het beste antwoord

Dat het in België geproduceerd wordt heeft niets met de prijs te maken. De productie had net zo goed in Timboektoe kunnen gebeuren.

Nederland heeft waarschijnlijk een hogere afname dan België. De prijs wordt dan bepaald door aantallen.

In Duitsland is Nederlandse roomboter ook goedkoper dan hier in Nederland omdat in Duitsland veel meer roomboter wordt geconsumeerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Heb je ook bronnen? Ik geloof je overigens graag hoor ;-)

De enige reden die ik kan bedenken is, dat dit soort
produkten in Belgie minder populair zijn dan in Nederland.
Als er veel van wordt verkocht, levert dat natuurlijk
schaalvoordelen op, en daar merkt de consument ook best
wat van. Of die fabriek dan in Belgie staat maakt niet
zoveel uit.

Om te weten te komen, of dat de oorzaak is, zou je eens
andere produkten moeten vergelijken. Zoals b.v. rietsuiker, zeezout, Quorn en Valess. Als dat zo is, dan
weet je hoe het komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of in belgie word het juist zoveel gekocht dat ze daarom de prijs om hoog hebben gedaan, mijn eigen ervaring in de supermarkt waar ik werk word het bijna niet gekocht, en dat daarom de prijzen lager liggen.