Campina heeft van dat vloeibare drinkontbijt "Goeie morgen". Wat is het nadeel daarvan?

Het is lekker, het bevat alles wat je nodig hebt als ontbijt, het is handig én helemaal niet zo duur.. Er moet toch een nadeel aan zitten? Waarom zou ik niet elke ochtend drinkontbijt doen? Zit er veel vet in, of oxidanten of...?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
1.9K

Het beste antwoord

Er zit als zoetmiddel Aspartaam in, wat nog altijd discutabel is, en in meer voedingsmiddelen zit.Jekrijgt hiervan dus weer een beetje extra.Verder ontbreken vezels.Campina ziet dit natuurlijk als nieuwe omzetmaker in Europa en Rusland waar ze een grote markt hebben.En dit onder het mom, het is zo makkelijk.( we worden aangezet om slecht de dag te beginnen.)
Maar het lijkt mij dat je beter af bent door met een bord brinta of gewoon een ontbijtje de dag te beginnen. Dan heb je de eerste uren ook geen honger.Ik weet niet hoe dat met het drinkontbijtje is.....
Maar we laten ons weer lekker beinvloeden, en doen mee.

Toegevoegd op 15-05-2009 11:30:43
Oh, ja het bevat ook VERSE yoghurt las ik.Spannend dat er weer "vers" bijgezet wordt.......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Het lijkt me dat je binnen een uur weer een hongergevoel hebt, wat niet echt wenselijk is.
Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd per dag, het moet je "opstarten".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, dan zal het wel werken.
Ik heb vroeger ook wel eens drinkontbijt gehad en moest zeggen dat mijn rommelende maag me rond 10 uur wel erg veel storende blikken opleverde.
vitaminepilletje en een teug drinkontbijt, dat is al jaren mijn ontbijt en ik leef nog steeds

Toegevoegd op 15-05-2009 11:09:17
Ik kan me wel voorstellen dat je het op een gegeven moment eentonig zou kunnen gaan vinden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ikzelf kan 's morgens totaal niet eten, kan niks door m'n keel krijgen. Thee etc gaat dan nog wel. Maar het lijkt me ook niet dat je de hele ochtend rond wilt lopen met een klotsende buik. Vind ik persoonlijk niet zo fijn ;)
Is dat een nadeel te noemen?

Daarnaast denk ik dat je lichaam aan het patroon gaat wennen, iets wat je hiervoor nooit gedaan hebt. Ik weet niet of dit persé negatief te noemen is hoor..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zit overdadig veel suiker in heb ik me laten vertellen, voor diabetici wordt het afgeraden in ieder geval. Je neem ook te snel te veel zeiden ze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat was mijn diabetes verpleegkudige en de huisarts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben namelijk niet zo'n ontbijter, en voor diabetici is het ontbijt wel belangrijk, ik zag die drinkontbijten dus als mooi alternatief. Het is beter dan niet ontbijten maar niet zo goed als normaal ontbijten.
Dat het er ook weer vloeibaar uitkomt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt tegenwoordig drinkontbijten waar alles in zit wat nodig is voor een goed ontbijt. Ik vind het grootste nadeel de prijs. Hetzelfde zelf klaarmaken is zoals altijd een stuk goedkoper.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is wel gemakkelijk, maar je betaald er flink voor natuurlijk. Als je dat gemak graag betaald, zie ik geen nadelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De bijgaande link is een stuk van een uitzending van Tros Radar over fruitdrankjes, ze worden hier getest op smaak en dergelijke, maar er wordt ook gesproken over de voedzaamheid van deze drankjes.

Ik begrijp dat je het in je vraag hebt over drinkontbijt, terwijl de hier geteste drankjes meer als tussendoortje bedoeld zijn, maar ik zou zeggen als je even hebt kijk dan toch eens wat de experts te zeggen hebben over de vitaminen en dergelijke in die fruitdrankjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nadeel bij mij is dat ik na 2 pakken drinkontbijt na 2 uur alweer honger heb. Overigens werkt een stevig ontbijt smorgens bij mij wel langer dan een pakje drinkontbijt.

Een heerlijk fruitontbijt is mijn favoriet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik haal het nog wel eens met de wetenschap dat er een paar drukke ochtende in de planning zitten. Dan is het vooral heel erg handig dat ik niet dat honger gevoel halverwege de ochtend krijg...

Voor mij is het bij bepaalde omstandigheden een ideale oplossing. Maar ik haal dit zeer zeker niet wekelijks...