Wordt spa blauw bewerkt voordat het verkocht wordt?

Ik ben een fijnproever. Ik proef dus echt het verschil tussen Spa blauw en kraanwater. Ongeacht de temperatuur in wat voor water het zit enz enz.
Laatst dronk ik een glas kraanwater bij een vriend die gebruikt maakt van een speciale filter, zuiver installatie.
In eerste instantie wist ik dit niet en vroeg ik waarom hij me spa gaf ipv kraanwater.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar hoef je geen fijnproever voor te zijn hoor! Dat verschil proeft bijna iedereen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik niet ...

Het beste antwoord

Er IS ook verschil tussen Spa Blauw en leidingwater.
Het komt per definitie ergens anders vandaan.
Sourcy en Bar-le-Duc en het kraanwater in de regio Utrecht komt allemaal uit dezelfde waterbel in de grond, en toch smaakt Sourcy net iets anders vind ik - er gebeurt kennelijk toch iets mee.
Als het kraanwater extra gefilterd is, smaakt het voor jou dus naar Spa Blauw, waarschijnlijk juist omdat er minder stofjes in zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
aan jou antwoord heb ik echt iets.
Dankjewel

Andere antwoorden (2)

Ja, kijk maar op de site van spa, overigens een aanrader om als je eens in de buurt bent de bron te bezoeken. dat je gefilterd water proeft komt omdat de middelen die een waterleidingbedrijf gebruikt op het water bacterievrij te houden toch een smaakje hebben. Mijn Oma had vroeger een handpomp buiten rechtstreeks uit de grond en dat was ook veel lekkerder. Hele colonnes soldaten kwamen vragen of ze mochten drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overigens zitten in kraanwater meer mineralen etc dan in spa blauw