Kan je Tequila Lime (20%) mengen met Sprite?

Toegevoegd na 28 seconden:
20% bedoel ik het alcoholpercentage in de fles Tequila Lime.

Toegevoegd na 1 uur:
De fles Tequila is 70 cl en heb Sprite flesjes van 27 cl. Hoe best mengen? Een glas nemen en hoeveel cl Tequila en hoeveel cl Sprite?

Heb geen "cl-meter", hoe kan ik beste zien hoeveel ik in het glas doe?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je 1:1 mengt houdt je een alcoholpercentage van 10% over. Maar mijn voorkeur zou het zijn om een gewone fles Tequila te kopen en te mengen met Sprite en Limoensap. Maar als je dat niet hebt kan dit natuurlijk wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De fles Tequila is 70 cl en heb Sprite flesjes van 27 cl. Hoe best mengen? Een glas nemen en hoeveel cl Tequila en hoeveel cl Sprite? Heb geen "cl-meter", hoe kan ik beste zien hoeveel ik in het glas doe?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat jouw Tequila al verdunt is zou ik niet zo weinig nemen, minimaal een half glas. Dus de helft vullen met Tequila en de helft met Sprite.

Het beste antwoord

Dat kan heel goed. Als je 1/2 Tequilla Lime neemt en 1/2 Sprite krijg je Tequila Lime Sprite (10%).

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik ben persoonlijk niet zo van het mengen van sterke drank met frisdrank.

Daarnaast zou ik dan een fles Tequila nemen en niet al een in de fabriek gemengde drank. Bijgaand recepten op basis van Tequila.

Toegevoegd na 4 minuten:
Overigens is Tequila + Sprite wel een standaard mix. Er is zelfs een facebook pagina van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je tips en info! Proost! (met mate(n)) !

Andere antwoorden (1)

Ja hoor. Valt in principe met alles te mengen. echter over smaak valt niet te twisten, dus ik kan niet voor jou bepalen, of je de mix ook lekker gaat vinden.
AlphaLimaSierra