Is wijn dat in een wrak gevonden is nog goed te drinken?

onlangs is er sterke drank gevonden in een heel oud wrak
is dat nog gezond om tot je te nemen?

Toegevoegd na 14 minuten:
t was geen wijn maar champagne
met dank aan wildelely

Toegevoegd na 16 minuten:
sorry t was nynke54 die doorgaf dat t champagne was

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
Amadea
13 jaar geleden
De drank die onlangs werd gevonden is champagne: http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/article/detail/498398/2010/07/17/Eeuwenoude-champagne-gevonden-in-scheepswrak.dhtml
Amadea
13 jaar geleden
Nee hoor, ik was nog eerder dan nynke54! Had het blijkbaar niet als reactie moeten doen maar gewoon als antwoord.....

Het beste antwoord

Je spreekt over wijn (geen sterke drank) en sterke drank.
Wat bedoel je nu eigenlijk.
Als het wijn betreft: zit er schimmel boven op de kurk: weggooien. Geen schimmel dan kurk er af, even ruiken. Als je een azijnlucht ruikt meteen weggooien. Is de rode wijn bruinachtig van kleur geworden, meteen weggooien.
Anders voorzichtig proberen. Is het nog drinkbaar dan de andere flessen verkopen. Brengt een hoop geld op.

Sterke drank:
Die kan behoorlijk lang meegaan vanwege het hoge alcoholpercentage. Dus even een slokje proberen en daarna proost (of niet).

Toegevoegd na 18 minuten:
Oh, dat zal me een knal geven!

Een aantal jaren geleden is er een beurtschip in Flevoland gevonden uit 1620 waarin een kist met eieren lag. Deze kist is te bewonderen in het RACM in Lelystad. De originele eieren liggen in de diepvries en in de kist hebben ze kalkeieren gelegd. Maar toch.... Ga maar eens kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou dat kan.
In dat geval stel ik voor het aan een wijnliefhebber over te laten en als de wijn nog goed is de winst te delen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hihi

Andere antwoorden (3)

Pas geleden is in de Baltische zee een partij champagne gevonden wat nog prima te drinken is. Deze kwam uit de 17e eeuw.
Je hebt dan wel een beste vangst gedaan. Iedere fles is
zo'n € 52.000 euro waard.
Daar mag op gedronken worden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook eens schipbreuk geleden, maar voor we van boord gingen was alle drank op.
Vanwege het lichte gevoel in ons hoofd bleven we drijven.
We waren allen boven de 16 hoor.
Goedkope slobberwijntjes van de grootgrutter gaan geen eeuwen mee, die worden na een paar jaar slechter. Maar dure kwaliteitswijnen worden alleen maar beter als je ze langer bewaart. Ik ga er dus van uit dat de gevonden champagne van een goede kwaliteit was en dus nog steeds is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar 't schijnt is ie goed drinkbaar . Ik was verwonderd , want wat ik altijd hoor is dat champagne geen voorbeeld is van goeie bewaarwijn.
De oudste fles wijn van een (nu Duitse) origine uit 1730 (ong) is voorgeproefd ...en beschreven naar sterke sherry smakend. ongeveer 80.000 euro is er voor geboden.
We zullen het maar geloven zeker....zelf proeven zit er niet in
En een goeie fles sherry heeft U voor 25 euro.