ik denk dat het aan de gisting ligt, een van de twee flesjes zal waarschijnlijk meer zonlicht doorlaten dat nodig is voor de gisting, denk bijvoorbeeld aan corona/desperados, die zijn expres van doorzichtig glas gemaakt zodat ze nog extra lang kunnen gisten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Volgens mij zit het zo: Het groene flesje is voor de export. In sommige landen of staten is het toegestane percentage alcohol in pils lager dan in bijvoorbeeld Nederland. Het zou dus goed kunnen dat het percentage alcohol in de groene flesjes lager is, zodat deze in de meeste exportlanden legaal verkocht kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De lichtgroene flesjes werden en worden in het buitenland verkocht, waar soms andere regels gelden. Lichter/frisser van smaak en nu ook hier populair.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Officieel is er geen verschil.
Bier drinken uit de Longneck is een stukje beleving, het gevoel dat past bij de individuele drinkmomenten.

Dus het kan wel anders ervaren worden.

,,Het flesje zorgt voor een andere beleving, maar het bier is hetzelfde, verzekert Heineken medewerker Gerlof Leystra, die zich bezighoudt met het project ‘vergroening’ in de drie noordelijke provincies. ,,Vergroening is het ‘ombouwen’ van bruin naar groen, het bruine flesje moet in de horeca plaatsmaken voor het groene flesje’’.