Waarom drink je aan margarita op volgorde?

Bij een margarita (cocktail) hoor je eerst de zout af te likken, daarna op de citroen te zuigen en dan pas de cocktail te drinken.
Waarom is dat zo?

Toegevoegd na 5 minuten:
aan=een
Stomme typfout.

Toegevoegd na 6 minuten:
Oh en by the way; ik weet zeker dat het een margarita was, want dat had ik besteld. Een tequila is volgens mij een shotje (?) en ik kreeg toch echt een cocktail glas (zoals die van de cosmopolitan)

Toegevoegd na 6 minuten:
Oh en by the way; ik weet zeker dat het een margarita was, want dat had ik besteld. Een tequila is volgens mij een shotje (?) en ik kreeg toch echt een cocktail glas (zoals die van de cosmopolitan)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
2.7K

Antwoorden (4)

Volgens mij is dat bij een tequila, maar in de drankwereld ben ik niet echt thuis. Het zout is om je smaakpapillen een beetje te verdoven, dan het drankje, dat anders wel erg sterk zou smaken, en ten slotte de citroen voor een lekkere nasmaak.
Je kunt het wel andersom doen (eerst de citroen, dan het drankje en dan het zout), maar dan garandeer ik je een heel vervelende nasmaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo drink je ook een margarita, ik wist het ook niet maar ik heb het opgezocht in het grote cocktail-lexicon van m'n vriendje.
Overigens is je antwoord goed, + dus!
bij shotjes word vaak heel sterke drank gebruikt waardoor de smaak ook heel sterk is en je achteraf een brandende keel heb. het zout vooraf is om de smaak te verzachten, het citroentje om de nasmaak te verzachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst zout, dan proef je de alcohol niet zo...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lijkt mij toch niet de juiste volgorde.

Een margarita is een Mexicaanse cocktail. Deze behoort tot de Shortdrinks. Het is niet duidelijk wie het recept bedacht zou hebben maar het zou kunnen bedoeld zijn als een nettere manier om Tequila te drinken. Gewoonlijk deed men zout op de rug van de hand om dit op te likken, vervolgens een slok Tequila te nemen en daarna een stukje limoen uit te zuigen. Dit werd later de bekende Tequila straight.

Recept Margarita
Ingrediënten
2/4 witte tequila
1/4 triple sec
1/4 limoensap
een stukje limoen
gehakt ijs
zout

Bereidingswijze
1.Wrijf een partje limoen over de rand van een gekoeld cocktailglas.
2.Zet het glas omgekeerd in het zout.
3.Shake de ingrediënten.
4.Schenk het mengsel door een strainer in het glas.
5.Garneer het glas met een nieuw stukje limoen.