Ik heb het niet zo voor sportdranken, zijn er andere mineraalrijke dranken die natuurlijker zijn en toch mineraalrijk om na de training te drinken?

Ik heb er eigenlijk onvoldoende kennis over vermoed ik. Maar ik ben wat afkerig tegenover suikers en zuren en kunstmatige smaakstoffen en zo meer. Bestaat er misschien een gezondere sportdrank die door de reformwinkels wordt verkocht?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
1.2K

Het beste antwoord

Kokoswater schijnt een heel goede sportdrank te zijn, omdat het wel je electrolyten goed aanvult, maar geen vieze rotzooi bevat.
Kokoswater is het vocht dat in de kokosnoot zit, niet te verwarren met kokosmelk (mengsel van (kokos)water met gemalen kokosvlees).

Als het je alleen gaat om wat extra energie tijdens het sporten, kan je ook (vers) vruchtensap met water gebruiken, eventueel met een beetje zout aangevuld.

Toegevoegd na 3 minuten:
Kokoswater wordt in sommige landen (daar waar ze groeien) al heel lang als energiedrank gebruikt. Je kan in de VS kokoswater als sportdrank kopen, of je ze in Nederland ook in de winkel hebt, weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Klinkt misschien wat simpel. Maar gewoon water is meer dan goed na een training.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn eerste reactie is ook water. Mocht je toch een smaakje willen: aloe vera drank. Tegenwoordig in steeds meer winkels te krijgen, iig bij de xenos.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je heb ook sportwater en ook in smaakjes zoals citroen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Water, op de eerste plaats.
Thee. Niet die met smaakjes. Liefst groene thee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, er zijn genoeg natuurlijke alternatieven voor.

Je kunt ook proteïne shakes vinden waar de mineralen inzitten, zonder suiker, en tegenwoordig voldoende keus in lactose vrij en lekkere smaakjes.

Als het puur op de energy drankjes aankomt, heeft de natuurwinkel genoeg aanbod, zonder suiker, die bijvoorbeeld ook geschikt zijn voor diabetes.

http://www.natuurlijkeenergiedrank.nl/
http://www.fab-energy.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volg een goed dieet die speciaal op het sporten is gericht (houd daarbij dus ook rekening mee met wat je wilt bereiken met het sporten/fitness (afvallen/bodyshaping/conditie etc)) en eet dan gewoon voor en na het sporten. Eet voor het sporten iets wat de energie langzaam afgeeft, zoals bonen en noten.

Tijdens het sporten is water het belangrijkst. Je verliest dan namelijk veel vocht en dit moet je weer aanvullen. Neem dan niet om de minuut water, want dat is ook weer niet goed. En thee (en koffie trouwens ook) onttrekt vocht. Dus liever geen thee tijdens het sporten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
water mengen met magnesiumchloride