Wat is lekker om te mengen met limoncello?

Hoeft niet per sé ook alcoholisch te zijn, gewoon voor thuis op de bank... zomerdrankje :D

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
32.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ehhh... wat is limoncello?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alcoholdrank met citroen.. vaak in Italië... ook wel lemoncino genoemd...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
limoncello is van zichzelf al lekker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet ik maar je kunt er ook vanalles mee ;)

Het beste antwoord

1 bolletje citroenijs, 1 bolletje vanilleijs, 1 glaasje limoncello. Alles mixen met de mixer en serveer in een champagneglas. Een klein feestje!

Limoncello met tonic, een ijsblokje en 1 schijfje citroen.

1 deel Campari, 3 delen limoncello, 3 delen ananassap,
3 delen tonic. Mix alles en doe het met ijs in een longdrinkglas.
Als hij maar ijs en ijskoud is, dan is het zelfs een goed digestief na de maaltijd, uit een ijskoud glaasje dus.:)
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ah, limoncello, ik ben meteen weer terug op mijn huwelijksreis op de Spaanse trappen!

En wat mij betreft het meest simpel én lekker: mengen met ijskoud water, zoals je bijvoorbeeld ook met Ricard kan doen. Naar smaak met of zonder bubbels, en ijsblokjes naar wens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een scheut in heel koude witte wijn lijkt mij wel lekker.

Of mixen met 7-up en ijs.

Door tonic toe te voegen, wordt het een lekkere dorstlesser.
Het is heerlijk in champagne of prosecco voor de bereiding van long drinks. Erg aangenaam is het over ijs, een fruitsalade of verse aardbeien.

Ook is het aan te bevelen de fles in het vriesvak te leggen om er optimaal van te kunnen genieten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alcoholvrij is het lekker door zelfgemaakte ijsthee met wat vruchtjes erdoor in een karaf met ijs.
En met alcohol is het heerlijk om een soort witte sangria te maken van goedkope ijkoude zoete witte wijn, vruchtjes en voor de sier een paar leuke eetbare bloemetjes.
Lekker!