Is het mogelijk om uit een gemixt drankje, bijvoorbeeld whisky-cola, eerst de ene substantie te drinken en daarna de andere substantie?

Dit was een discussie op school, en mijn vraag is dus kun je na het mixen van een drankje eerst de ene substantie drinken en daarna het andere? Hierbij bedoel ik niet dat je met een rietje gaat proberen een substantie te omzeilen, maar is het wetenschappelijk mogelijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
Reddie
12 jaar geleden
Het woordje gemixt zegt, dunkt mij, genoeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, je kan alleen de alcohol scheiden ( dmv destillatie) maar. De andere ingredienten van de whisky niet lijkt me.

Antwoorden (5)

Nee niet op een makkelijke manier maar als je bijvoorbeeld alleen de wiskey wilt overhouden kan sit waarachijnlijk wel door de stoffen op bepaalde manieren van elkaar te scheiden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel want ik geef antwoord dat het dus wel kan alleen niet op de simpele manier want mischien wouden ze het uitproberen?
Nee. Eens gemengd is altijd gemengd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan dus gewoon niet. Punt.
Whisky bestaat naast water en alcohol uit een enorm aantel geur en smaakstoffen. Hetzelfde geldt voor cola.
Daar is niets wetenschappelijks aan.
12 jaar geleden
Bij bepaalde stoffen kan het wel, maar mixen is mengen, je kan het dan niet meer uit elkaar halen, je kan het wel proberen in lagen te doen, maar daar heb je speciale chemische stoffen voor nodig, die de smaak en werking van een drankje kunnen veranderen, denk niet dat je bereid bent dat risico te nemen,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
distilatie is de enige mogelijkheid echter er zijn stoffen van whisky die overeenkomen met cola (water)