Waar komt dat klinken met glas tegen glas vandaan?

3 weken geleden
in: Dranken
Amadea
3 weken geleden
Lees maar bij https://www.startpagina.nl/v/eten-drinken/vraag/287712/proosten/

Antwoorden (1)

Meest waarschijnlijke theorie is om een gevoel van verbondenheid op te roepen. Ten tijde van de Middeleeuwen dronk iedereen bij speciale gelegenheden gewoon uit één beker die aan elkaar doorgegeven werd. Vanwege hygiënische redenen werd deze later vervangen naar individuele bekers. Om toch dat groepsgevoel van weleer terug te krijgen tikte men met de bekers tegen elkaar als een teken van verbondenheid.
fremar
3 weken geleden