In marokko kreeg ik een speciale kruiden thee voor misselijkheid/buikgriep, heeft iemand een recept?

In Marokko kreeg ik een speciale kruiden thee voor misselijkheid/buikgriep, deze had ze gemaakt met verschillende kruiden, misschien wat munt en gember ofzo. Ik weet echt niet wat erin zat. Ik moet eerlijk zeggen dat het een hele sterke smaak had en echt niet lekker was haha, maar het hielp echt zo goed! Nu heb ik weer een buikgriepje en zou ik graag die thee willen maken. Heel toevallig heb ik er een foto van

een jaar geleden
in: Dranken
2.2K

Antwoorden (1)

De meeste landen hebben traditionele medische praktijken en remedies die van generatie op generatie zijn doorgegeven. Marokko is geen uitzondering.
Jouw thee bestond in ieder geval uit munt en gember. Waarschijnlijk ook uit:
- Granaatappel
- Tijm
- Komijn
- Fenegriek

Ingrediënten voor Munt- en Gemberthee
Water - 2 kop
Muntblaadjes - 10
Honing - 2 theelepels
Gember - 1 theelepel geraspt

Doe water in een sauspan, voeg muntblaadjes en gember toe. Laat het ongeveer 5 minuten sudderen. Doe de honing in een glas. Schenk de thee over een zeef in het kopje. Goed mengen.
SimonV
een jaar geleden