Waarom word ik direct dronken na één biertje en niet na het drinken van 25 cl sterke drank?

Hoe leg je dit fenomeen uit:
Ik word al dronken na het drinken van 25cl bier, daar zit slechts 5% alcohol in.

Maar van sterke drank 'voel' ik niets (natuurlijk wel als ik meer dan de helft hebt opgedronken van die fles).

Hoe komt dit? Komt dit door de gerst in het bier?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
9.5K

Antwoorden (2)

in bier zitten veel verschillende stoffen. het kan zijn dat jouw lichaam niet tegen een bepaalde stof kan wat in bier zit. in sterke drank zitten weer andere stoffen. hier kun je waarschijnlijk beter tegen.

er zijn meer mensen met dit probleem dan je waarschijnlijk denkt.
het enige wat je er aan kunt doen in je lichaam trainen om beter tegen bier te kunnen. je zult dan na dat ene biertje meerdere biertjes moeten drinken. hoe vaker je drinkt hoe meer je lichaam kan verdragen.

Dit raad ik je niet aan omdat je lichaam er niet voor niks zo heftig op reageert!!
Echt gezond is dit zeker niet!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben het helemaal eens met de andere die reageerde :) Er zijn ook veel mensen die niet tegen champagne kunnen. Mijn moeder en ik bijvoorbeeld kunnen veel drinken, maar als we een glas champagne op hebben zijn we flink aangeschoten.
(Hiermee wil ik even zeggen dat je niet raar bent :P)