Hoe kan het dat er halve kopjes koffie (nespresso) uit de machine komen terwijl je wel op het knopje met het grote kopje drukt?

Vriendin van mij krijgt maar halve kopjes koffie uit haar machine, ze heeft geen bon omdat ze het apparaat kado kreeg bij de Rabobank dus kan niet met de garantie iets doen maar wie weet hoe dit kan en hoe het op te lossen is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
103.8K

Het beste antwoord

Je kunt de timer instellen door de eerste maal dat je je kopje vult de bedieningsknop zo lang ingedrukt te houden tot de gewenste hoeveelheid is bereikt. Je bepaalt dus zelf de maat.

Dit alles moet in de gebruiksaanwijzing staan en zo niet probeer het maar, het moet de oplossing zijn.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jouw antwoord is het beste want het is gelukt met je hulp. Ze heeft weer volle kopjes nespresso, bedankt!!! +11
(ook 1 als goede antwoord)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor de info het lukt weer

Andere antwoorden (6)

Ze zou hem kunnen terugsturen naar de fabrikant, of voor de meest praktische oplossing kiezen en 2 maal op het knopje drukken om zodoende toch de juiste hoeveelheid water door de cup te laten stromen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruikt ze de bijbehorende kopjes, of hoopt ze hele bakken koffie uit een espresso-apparaat te halen ? Eén van de kénmerken van Espresso is namelijk dat je maar een ongelooflijk lullig klein beetje koffie krijgt. Wel met de sterkte van twee normale bakken, maar echt ielepieleweinig (zeker voor een koffieleut als ik die de voorkeur geeft aan 300ml-bakken) .

Een normaal kopje espresso is ongeveer 60 ml ; dat is minde dan de helft van een normaal haags bakje (150 ml), bijna een kwart van een Senseo (200ml)en nauwelijks een vijfde van een echte goeie bak koffie.

Om precies te zijn : 1 espresso = 60 ml = 4 eetlepels (!) koffie. Houdt inderdaad niet over ; vermoedelijk is het dus normaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je vriendin niet echt weet wat een "espresso" inhoud. Dat is niet veel, maar supersterke koffie waardoor je een "tik"krijgt en de koffiesmaak voor 100% proeft.
Een "bakkie"doen is natuurlijk iets heel anders, dan worden er een of meer koppen koffie van 150 ml of meer naar binnen gewerkt.
Die Nespressomachine van je vriendin is naar mijn mening best in orde, en de afgifte van de espresso ook wel, als je onderstaande gegevens bekijkt.

De espresso’s

9 melanges van koffiesoorten van diverse oorsprong, met zeer diverse karakters en zeer precies op elkaar zijn afgestemd door onze koffie-experts. Bij voorkeur te drinken uit een Espresso-kopje (25 of 40 ml).

Consumptie:

Halfvol kopje (25 ml)

Espressokopje (40 ml)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien is het apparaat vervuild of gedeeltelijk verstopt.
Terugbrengen naar de bank is zeker geen optie?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zet het toestel uit. Druk vervolgens op het grote kopje en houd die ingedruk terwijl je het toestel weer aanzet. Zo heb je de fabrieksstanden weer ingesteld voor de hoeveelheid koffie. Vervolgens kun je het toestel weer naar je eigen smaak instellen door er een capsule in te doen en de knop ingedrukt te houden tot de gewenste hoeveelheid. Als het goed is, blijft die instelling zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan de hoeveelheid opnieuw instellen door de knop ingedrukt te houden en als je de gewenste hoeveelheid in je kopje hebt, weer los te laten. De volgende keer krijg je dan de "nieuwe" hoeveelheid koffie als je de knop gewoon indrukt (en meteen weer loslaat).