Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is melk goed voor de tanden?

We weten allemaal dat het goed voor de botten is, maar is het dat ook voor de tanden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
11.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

melk is rijk aan calcium
en calcium is goed voor t hele lichaam dus dan ook voor t gebit
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jazeker wel! bijv. als je tand eruit wordt geslagen moet je het ook in melk bewaren. in melk zitten allemaal stoffen in die je tanden gezond houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja het is goed omdat er calcium inzit.Aan gezien je tanden Calcium nodig hebben om sterk te zijn,is melk drinken goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tevéél melk is trouwens weer niet goed vanwege de groeihormnonen die erin zitten al hoor of lees je daar niets over.
Calcium is goed voor botten, tanden, nagels en zelfs haren heb ik begrepen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
melk is (ook) goed om het erosieproces op te heffen.
Ter verduidelijking: Als je als bijv. ontbijt veel zuren eet, zoals yoghurt of fruit, dan maak je op dat moment het glazuur van je tanden een beetje zacht. Ga je daarna meteen je tanden poetsen, dan poets je dus een heel dun laagje van je tanden af. Dit kun je voorkomen door na het ontbijt je mond even te spoelen met melk of je glas melk als laatste naar binnen te werken, en daarna pas te gaan poetsen.
Kleine kinderen met een fles melk of pap naar bed brengen is overigens zeer slecht voor hun gebit. De melksuikers tasten hun gebitje aan, resultaat: zuigflescaries.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik moet van die tanden kotsen..wrm doe je me dit aan :p
Calcium is goed voor je botten en tanden, en dit zit o.a. veel in noten en peulvruchten (bonen).
Koemelk is niet zo goed voor ons volwassen mensen. Het is een product van de natuur speciaal voor kalfjes. Het bevat o.a. veel verzadigde vetten die niet goed voor ons zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mijn diëtiste én mijn osteopaat is melk helemaal niet zo goed als dat wij denken. Volgens hun zouden de calsiumdeeltjes veel te groot zijn om door ons lichaam op genomen te worden.
Dus heeft melk drinken geen zin!
Bovendien kunnen veel darmen niet tegen de stoffen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding